• AnnC

Progesteron (lutinus) redan några dagar efter äl? Ej ivf!

Har haft två tidiga missfall på raken och har fått lutinus utskrivet att ta nästa gång jag plussar. Men är det nån som vet om det är ok att ta från redan några dagar efter äl?

Anledningen att jag undrar är att jag tempar och har haft problem med massa tempdippar under lutealfasen, detta började cykeln innan jag blev gravid med första missfallet, och har sedan fortsatt så. Känns som det skulle kunna bero på progesteron brist? Nån med erfarenhet eller tankar?

Mamma till Elina 120420, änglamamma till Emmie 140424-140530
  • Svar på tråden Progesteron (lutinus) redan några dagar efter äl? Ej ivf!
  • Jag är bara jag

Går alldeles utmärkt så länge du är bergsäker på att äl varit. Tog proggisar så i flera år.

• AnnC
    Jag är bara jag skrev 2015-01-05 18:17:12 följande:

Går alldeles utmärkt så länge du är bergsäker på att äl varit. Tog proggisar så i flera år.

Åh tack, nu vågade jag ta en är på äl+5 och säker på att det varit då jag både tempar och tar äl stickor! Hoppas det hinner göra nån nytta.

Hur många tog du per dag? Jag ska ta 3 vid graviditet men ska jag ta 3 även nu tro?

Får jag fråga vad anledningen var att du tog? Tänkte om du haft nåt liknande problem?
  • Lisen84

Hur länge ska ni ta Lutinus? Jag har fått det utskrivet efter missfallsutredningen som inte visade något. Ska börja att ta vid positivt gravtest, så idag plussade jag på bim :)

Men grejen är att läkaren endast skrivit ut 1 förpackning på 21 vagitorier! Det räcker knappt till v. 7! Hjälp...

• AnnC
    Lisen84 skrev 2015-03-09 13:00:10 följande:

Hur länge ska ni ta Lutinus? Jag har fått det utskrivet efter missfallsutredningen som inte visade något. Ska börja att ta vid positivt gravtest, så idag plussade jag på bim :)

Men grejen är att läkaren endast skrivit ut 1 förpackning på 21 vagitorier! Det räcker knappt till v. 7! Hjälp...

Grattis! Hoppas graviditeten går bra denna gången! Ring din läkare eller typ mvc eller vem du nu får tag på och be de skriva ut mer. Jag har fått instruktion att ta till ca v 14 med lite nedtrappning de sista veckorna.
Svar på tråden Progesteron (lutinus) redan några dagar efter äl? Ej ivf!