• wssss

Är det här en bra skrivet personligt brev?

Ge gärna tips på vad som behöver ändras eller förbättras? Skulle du kalla mig på ett jobbintervju om du var rekyteringsansvarig? Jag är tacksam för all hjälp jag kan få! Här är min ansökan:

Ansökan: Kundtjänstmedarbetare

Hej!

Mitt namn är XX och jag skriver angående tjänsten som XX hos er. Jag såg er annons på XX och det lät mycket intressant. Jag är på jakt efter ett jobb med liknande beskrivning där jag kan få användning för min kompetens, men också utvecklas. Jag är utbildad företagsekonom och har bred erfarenhet inom kundtjänst. Jag är övertygad om att jag skulle kunna hjälpa er med en hel del. Eftersom mina kvalifikationer motsvarar de ställda kraven lämnar jag härmed min ansökan.

På mitt senaste arbete arbetade jag som marknadsundersökare hos Svenska Uppdrag AB. Som framgår av mitt cv har jag kompetens inom:

Orderhantering
    Kundservice
    Telefonförsäljning
    Reklamationer

Jag har tidigare också arbetat som kundtjänstmedarbetare hos One Contact. Av andra relevanta kvalifikationer kan jag nämna: Cambridge First Certificat i engelska och pc-körkort. Jag har också tidigare praktiserat som kundtjänstmedarbetare hos Verizon Communications när jag pluggade i USA.

Om mig själv som person kan jag berätta att jag är vänlig, tillmötesgående och mycket kvalitetsmedveten. Jag är en som får energi av att ha mycket runt omkring mig. Jag tycker överhuvudtaget mycket om att arbeta tillsammans med människor och har en stor vana av att arbeta med telefon som mitt redskap.

Jag ser fram emot ett personligt möte där jag kan berätta mer om mig själv och även få lära känna er bättre. Jag kan komma på intervju vilken dag som helst under nästa vecka. 

Vänliga hälsningar,

XX

• Svar på tråden Är det här en bra skrivet personligt brev?
  • Tow2Mater

Personligen tycker jag du borde fokusera pa din tidigare erfarenhet av just kundtjänstmedarbetare. Och kanske skriva lite mindre av allt annat. Så här skulle jag skriva: