Anonym (Yngsta dotter) skrev 2015-01-05 21:19:59 följande:
Mina föräldrar har sen jag varit liten bråkat mycket, och flera gånger varit nära separation, men de går alltid tillbaka till varandra. Så gott jag vet, har de aldrig varit otrogna mot varandra tidigare.
Nåväl, att de har ett öppet förhållande är uteslutet. Min mor berättar väldigt mycket för mig och just en sån bestämmelse skulle ha nått mina öron. Och nej, jag vet att det inte är min "business". Jag försöker vara utanför deras problem så mycket som möjligt.
Ipaden är inte olåst om du menar att den ska ha kod och så. Den har kod, men alla hemma kan den. Dock brukar jag inte få låna hans Ipad och den brukar inte heller ligga framme. Han brukar även ta med sig den till jobbet. Tydligen så kan man koppla sin telefonnummer till ipaden och då når smsen paddan också.
Jag vet att det vart fel av mig att intränga hans privatliv, men som sagt, halva meddelandet kom upp som notis och jag uppfattade texten som alldeles för personlig... Tänkte nog inte så mycket.
Det är visst din business, låt dig inte övertalas av skitsnacket av att det inte är din business, det här är inga okända människor på FL du pratar om det är dina föräldrar, och jag antar att du inte vill att din mamma ska gå omkring och bli bedragen? Jag antar att du bryr dig om din mamma och din pappa? då är det väl klart som fan att det är din business?
Hur du ska hantera det är upp till dig, men egentligen är väl upp till din mamma att avgöra om hon vill eller inte vill veta om din pappa är otrogen mot henne?
Om du och din mamma har en bra kontakt med varandra så har du kanske något hum om var hon står i den frågan? Om inte så kanske du kan luska fram det. Vill hon veta så SKA hon oxå få veta. Det är som sagt upp till henne att avgöra.
Om de har ett öppet förhållande är heller inget argument, om det har det så är det väl heller ingen skada skedd om du berättar?
Som sagt, ta reda på vad din mamma vill, vill hon veta så berättar du. Ett annat alternativ är att du ställer ett ultimatum till din pappa att antingen berättar du eller så berättar jag, men då kan du heller inte vara säker på att hon får hela sanningen. De flesta har tyvärr en tendens att ljuga skallen av sig när de blir påkomna.