• Anonym (Yngsta dotter)

Fått reda på att min far är otrogen - mor vet inget!!!!

Idag har både min far och jag varit hemma då båda är sjuka, då jag var utråkad bad jag om att låna hans Ipad och väl inne på den fick han ett sms... Smset verkade skum och misstänksam så jag öppnade den.  Medans jag läste den och tidigare meddelanden insåg jag att han är otrogen mot min mor. Det fanns alltså meddelande där de påminde varandra om hur bra dagen hade varit, pussar, massage och så... Allt detta skedde när jag satt i soffan med min mor, men hon märkte ingenting. Jag är helt förstörd, besviken, ledsen och orolig över hur jag ska hantera detta.

Tänkte prata med min far imorgon, då mamma jobbar. men hur ska jag gå tillväga..? Vad ska jag säga? Min mor märkte att jag var konstig idag och påstod att jag döljde något. Jag mår förfärligt, känner mig så falsk när jag ljuger mot henne. 

HJÄLP

• Svar på tråden Fått reda på att min far är otrogen - mor vet inget!!!!
  • Anonym (Yngsta dotter)

20 år, bor fortfarande hemma

• Anonym (A)

Jag är en gift mamma med stora barn.

Du ska prata med din pappa. Det är inte din sak att bära tunga hemligheter men du har heller ingen aning om hur deras överenskommelser ser ut.

Om de har ett öppet förhållande, om din mamma inte kan ha sex ..

Inget du ska behöva bry dej om och oavsett om det finns omständigheter som ursäktar din far så borde han ha varit mkt mer diskret

Faktum är att jag knappt tror på dej att han skulle få mess från sin älskarinna på sitt vanliga nummer till en olåst Ipad ?

Och hur tänkte du när du läste din fars privata meddelanden ?

• Almina

Du och din pappa var hemma, men din mamma satt bredvid dig i soffan?

• Anonym (Anna)
    Almina skrev 2015-01-05 21:10:55 följande:

Du och din pappa var hemma, men din mamma satt bredvid dig i soffan?

Bingo!
  • Anonym (A)

Som svar på frågan ; säg till din pappa vad du såg. Kanske får han kraft att bryta med den andra , eller förklara situationen för dej. Berätta för din mamma ska han göra själv OM han tycker det är bra , han vet nog bättre än du hur hon vill ha det med den saken..

Jag har sagt till min man att jag inte skulle vilja veta, han vill veta.

• Anonym (v)
    Anonym (A) skrev 2015-01-05 21:09:13 följande:

Jag är en gift mamma med stora barn.

Du ska prata med din pappa. Det är inte din sak att bära tunga hemligheter men du har heller ingen aning om hur deras överenskommelser ser ut.

Om de har ett öppet förhållande, om din mamma inte kan ha sex ..

Inget du ska behöva bry dej om och oavsett om det finns omständigheter som ursäktar din far så borde han ha varit mkt mer diskret

Faktum är att jag knappt tror på dej att han skulle få mess från sin älskarinna på sitt vanliga nummer till en olåst Ipad ?

Och hur tänkte du när du läste din fars privata meddelanden ?

• Anonym (Yngsta dotter)

Mina föräldrar har sen jag varit liten bråkat mycket, och flera gånger varit nära separation, men de går alltid tillbaka till varandra. Så gott jag vet, har de aldrig varit otrogna mot varandra tidigare. 

Nåväl, att de har ett öppet förhållande är uteslutet. Min mor berättar väldigt mycket för mig och just en sån bestämmelse skulle ha nått mina öron. Och nej, jag vet att det inte är min "business".  Jag försöker vara utanför deras problem så mycket som möjligt. 

Ipaden är inte olåst om du menar att den ska ha kod och så. Den har kod, men alla hemma kan den. Dock brukar jag inte få låna hans Ipad och den brukar inte heller ligga framme. Han brukar även ta med sig den till jobbet. Tydligen så kan man koppla sin telefonnummer till ipaden och då når smsen paddan också. 

Jag vet att det vart fel av mig att intränga hans privatliv, men som sagt, halva meddelandet kom upp som notis och jag uppfattade texten som alldeles för personlig... Tänkte nog inte så mycket. 

• Anonym (Yngsta dotter)

Vart otydlig märker jag... Under dagen vart han och jag hemma. Har haft paddan och använt den sen morgonen. Nu på eftermiddagen, när mamma och jag satt vid soffan märkte jag allt detta.

Tänkte säga till min pappa att han borde berätta själv för mamma. Men gör han inte det, blir jag väl tvungen?

• Fool
    Anonym (Yngsta dotter) skrev 2015-01-05 21:19:59 följande:

Mina föräldrar har sen jag varit liten bråkat mycket, och flera gånger varit nära separation, men de går alltid tillbaka till varandra. Så gott jag vet, har de aldrig varit otrogna mot varandra tidigare. 

Nåväl, att de har ett öppet förhållande är uteslutet. Min mor berättar väldigt mycket för mig och just en sån bestämmelse skulle ha nått mina öron. Och nej, jag vet att det inte är min "business".  Jag försöker vara utanför deras problem så mycket som möjligt. 

Ipaden är inte olåst om du menar att den ska ha kod och så. Den har kod, men alla hemma kan den. Dock brukar jag inte få låna hans Ipad och den brukar inte heller ligga framme. Han brukar även ta med sig den till jobbet. Tydligen så kan man koppla sin telefonnummer till ipaden och då når smsen paddan också. 

Jag vet att det vart fel av mig att intränga hans privatliv, men som sagt, halva meddelandet kom upp som notis och jag uppfattade texten som alldeles för personlig... Tänkte nog inte så mycket. 

Det är visst din business, låt dig inte övertalas av skitsnacket av att det inte är din business, det här är inga okända människor på FL du pratar om det är dina föräldrar, och jag antar att du inte vill att din mamma ska gå omkring och bli bedragen? Jag antar att du bryr dig om din mamma och din pappa? då är det väl klart som fan att det är din business?

Hur du ska hantera det är upp till dig, men egentligen är väl upp till din mamma att avgöra om hon vill eller inte vill veta om din pappa är otrogen mot henne?

Om du och din mamma har en bra kontakt med varandra så har du kanske något hum om var hon står i den frågan? Om inte så kanske du kan luska fram det. Vill hon veta så SKA hon oxå få veta. Det är som sagt upp till henne att avgöra.

Om de har ett öppet förhållande är heller inget argument, om det har det så är det väl heller ingen skada skedd om du berättar?

Som sagt, ta reda på vad din mamma vill, vill hon veta så berättar du. Ett annat alternativ är att du ställer ett ultimatum till din pappa att antingen berättar du eller så berättar jag, men då kan du heller inte vara säker på att hon får hela sanningen. De flesta har tyvärr en tendens att ljuga skallen av sig när de blir påkomna.
Svar på tråden Fått reda på att min far är otrogen - mor vet inget!!!!