• rosacykel

    tips på aktiviteter

    Är mammaledig och undrar om tips på sociala aktiviteter där man träffar andra föräldrar. Bor i en medelstor stad och har sökt på nätet men hittar inget speciell.

  • Svar på tråden tips på aktiviteter
  • Nyfiken gul

    Öppna förskolan. Kyrkans barntimmar. Föräldragrupper hos BVC. Babysim. Babyrytmik. Mamma - barn- gympa.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • rosacykel

    Jo, det finns och vi brukar gå dit vissa dagar. Egentligen är detta väldigt bra för både mig och mitt barn men har jag har hört någonting om föräldrar och barn som träffas mer privat i varandras hem, åker på utflykter och sånt. Föreningar kanske?

  • rosacykel
    rosacykel skrev 2015-01-05 22:24:07 följande:

    Jo, det finns och vi brukar gå dit vissa dagar. Egentligen är detta väldigt bra för både mig och mitt barn men har jag har hört någonting om föräldrar och barn som träffas mer privat i varandras hem, åker på utflykter och sånt. Föreningar kanske?


    Tack för tipsenGlad
  • pigglet

    Så träffades vi i föräldragruppen. Hos oss var det samma grupp som tussades ihop på mödravårdscentralen. Vi fortsatte träffas på bvc efter att barnen kommit och även att gå promenader och fika varje vecka första året.

    Kolla med bvc om de har någon sådan föräldragrupp du kan vara med i. 

  • pigglet

    Med första barnet gick jag också på en babysång som en kyrka ordnade, där gick vi sedan hem till varandra och fikade eller så.

  • mammalovis

    Vi har gått på babycafé och öppen förskola via Familjecentralen. Om man träffar några privat beror ju på om man hittar några man klickar med.

    Med första barnet var vi ett gäng ett bra tag efteråt. Nu har alla fullt upp med jobb och barn ändå. Med andra barnet har jag också en del kontakter, men vi springer mer på varandra spontant på stan, på biblioteket, aktiviteter som anordnas som prova på-gympa, aktiviteter via biblioteket som teatrar o dylikt.. Jag är dålig på att dra hem folk på fika, så jag har mig själv att skylla.

Svar på tråden tips på aktiviteter