• Urinvägsinfektion eller inte

Äppelcidervinäger vid uiv?

Jag sitter och läser på nätet om vad man kan bota Urinvägsinfektion med. Då kommer upp att äppelcidervinäger ska funka suveränt. Då undrar jag, är detta sant, har någon testat detta?

• Svar på tråden Äppelcidervinäger vid uiv?
  • Annelie 76

Mycket vatten, gärna med nåt surt i funkar bäst. Äcv är inte fel om man kan dricka det (utspätt i vatten) men jag tycker det är äckligt. Föredrar c-vitaminbrus och vatten.

• Urinvägsinfektion eller inte

Okej, tack för svar. Det är nämligen så att min dotter troligtvis fått uiv. Tänkte att om det går ner så skulle hon kunna testa äcv. Annars får hon dricka massa vatten, funkar det med citron i?

• Anonym (antibiotika)

UVI botas med antibiotika. Det finns inga bevis för att något annat fungerar och det tar bara längre tid tills riktig behandling sätts in! SÅ ta med din dotter till vårdcentralen så ska du se att problemet löser sig.

• solskenskaka

Jag fick uvi-symptom efter min förlossning och var inte så sugen på antibiotika. Gick till hälsokost och fick rådet att köpa björkglukos som hjälper kroppen att rensa ut bakterier samt köpte lingondryck därifrån. Blev av med symptom på ett par dagar.

• Anonym (antibiotika)
    solskenskaka skrev 2015-01-06 11:07:09 följande:

Jag fick uvi-symptom efter min förlossning och var inte så sugen på antibiotika. Gick till hälsokost och fick rådet att köpa björkglukos som hjälper kroppen att rensa ut bakterier samt köpte lingondryck därifrån. Blev av med symptom på ett par dagar.

Med all sannolikhet hade du blivit av med symtomen efter ett par dagar ändå. Björkglukos har ingen effekt på bakterier!

Om det försvinner av sig själv utan antibiotika är det bra men huskurer gör varken av eller till. utom i plånboken!
  • solskenskaka
    Anonym (antibiotika) skrev 2015-01-06 11:10:51 följande:
    Med all sannolikhet hade du blivit av med symtomen efter ett par dagar ändå. Björkglukos har ingen effekt på bakterier!

Om det försvinner av sig själv utan antibiotika är det bra men huskurer gör varken av eller till. utom i plånboken!
    Det har ju varken du eller jag någon aning om :) Och det var faktiskt sjukvården som rekommenderade mig att kolla med hälsokost först. Finns massa grejer som fungerar även om det i enligt västerlandets metoder inte är "bevisat".
  • Annelie 76

Uvi kan man ibland bota på egen hand fa genom att dricka mycket. Visst, det finns inget vetenskapligt bakom tranbär, surt osv men varje gång man kan undvika antibiotika är ju positivt, för miljön, för kroppen och för att motverka överanvändningen. Antibiotika bör bara användas om det verkligen behövs.

Svar på tråden Äppelcidervinäger vid uiv?