• Mickaelaalkesjo

Foglossning

Hej! 
    Jag har fått sådan hemsk foglossning att jag knappt kan gå eller röra mig, och får ju inte tag på min barnmorska förns imorgon.

Men vet någon om dom sätter igång en tidigare pga svår foglossning?
    Jag har nämligen en 3årig dotter hemma också.

• Svar på tråden Foglossning
  • BjörkW

Mig satte dom inte igång på mottivationen att det är bäst om barnet får välja själv när den är redo, vilket är sant. Jag började känna fogarna i v 10 och i v 16 kunde jag inte gå. Det är skillnad på foglossningar som börjar innan eller efter v 18, dom tidiga är "allvarligare". Det var dock mitt första barn och det varierar säkert från olika landsting hur dom ställer sig till igångsättning. Men här var det blankt nej! Sonen kom på bf+9

• Mickaelaalkesjo
    BjörkW skrev 2015-01-06 15:09:02 följande:

Mig satte dom inte igång på mottivationen att det är bäst om barnet får välja själv när den är redo, vilket är sant. Jag började känna fogarna i v 10 och i v 16 kunde jag inte gå. Det är skillnad på foglossningar som börjar innan eller efter v 18, dom tidiga är "allvarligare". Det var dock mitt första barn och det varierar säkert från olika landsting hur dom ställer sig till igångsättning. Men här var det blankt nej! Sonen kom på bf+9

Oj! Jag har också haft foglossning sedan tidigt i graviditeten men det är förns nu det gör så ont att jag knappt kan gå. 
    Vilket landsting tillhör du?
    Oj, 9 dagar över tiden också? Puuuust.....
  • BjörkW
    Mickaelaalkesjo skrev 2015-01-06 22:18:07 följande:

Oj! Jag har också haft foglossning sedan tidigt i graviditeten men det är förns nu det gör så ont att jag knappt kan gå. 

Vilket landsting tillhör du?

Oj, 9 dagar över tiden också? Puuuust.....

Kalmar. Dock var sista veckan helt okej, av någon konstig anledning. Som att kroppen förberädde sig på att orka förlossningen :) Men ta upp det med din bm, kan vara så olika!
  • Mickaelaalkesjo
    BjörkW skrev 2015-01-07 07:11:42 följande:
    Kalmar. Dock var sista veckan helt okej, av någon konstig anledning. Som att kroppen förberädde sig på att orka förlossningen :) Men ta upp det med din bm, kan vara så olika!

Jag har också hört att de kan bli bättre när bebisen sjunker ner i förlossningskanalen. 

Men ska absolut kolla o se vad min barnmorska säger

• mamaG

Jag blev igångsatt på bf, bodde då i gbg och hade varit helt sjukskriven med kryckor sen v 28. Kunde inte resa mig själv. Stå på dig och lycka till.

Svar på tråden Foglossning