• Äldre 6 Jan 13:14
    3554 visningar
    2 svar
    2
    3554

    Intrauterin fosterdöd - två gånger irad, någon?

    Jag vet inte vart jag ska börja, allting känns så otroligt hemskt, meningslöst och orättvist. I jan 2014 förlorade vi vår dotter Tove i vecka 26+4 i intrauterin fosterdöd. Någon förklaring hittades inte. Graviditeten var komplikationsfri, varpå beskedet kom som en chock. Det var de uteblivna sparkarna som gjorde att vi åkte in. Sorgen var så stark, men då vi under sommaren 2014 återigen blev gravida fylldes vi med hopp och längtan igen. Även denna graviditet fortlöpte utan komplikationer. Extra kontroller gjorde oss lite tryggare för stunden. Den 3/1 2015 blev det plötsligt ovanligt lugnt i magen. Vi åkte såklart in, och det visade sig att det inte fanns något hjärta som slog. Livet slogs i spillror då vårt lilla hjärta föddes 23+0, återigen i intrauterin fosterdöd. Några provsvar har vi såklart inte hunnit få, men läkaren tyckte allt såg fint ut av det hon kunde se. Vi är helt förstörda och allt känns så overkligt. Som tur är har vi en äldre dotter hemma som förgyller våra liv. Utan henne hade det varit svårt att finna mening.

    Min fråga/frågor till er därute, finns det någon därute som varit med om detta två gånger? Vad fick ni för förklaringar?.Vågade ni försöka bli gravida igen?? Hur gick ni vidare?

    Så tacksam för svar!!!

  • Svar på tråden Intrauterin fosterdöd - två gånger irad, någon?
  • Äldre 6 Jan 13:44
    #1

    Vill bara skicka en stor cyberkram Hjärta

  • Äldre 26 Jan 22:59
    #2

    Hej

    Jag vill börja med att säga hur ledsen jag är för er skull. Jag beklagar verkligen!

    Jag och min kille har vart med om exakt samma sak.
    I våras 2014 så förlorade vi vår son Gabriel i vecka 22 och nu för ca en månad sen så förlorade vi vår dotter Bell i vecka 24, båda gångerna intrautin fosterdöd.
    Jag förstår sorgen och smärtan du känner, hur orättvis livet är då man gjorde verkligen allt!
    Båda graviditeterna för mig va helt underbara, allt kändes bra och jag mådde bra.
    När vi förlorade vår son efter obduktion och allt så fann de inget som va fel, han va helt frisk och jag också, va dem sa då. Men nu andra gången så har vi fått lite svar och det dem fann var proppar och små infarkter i moderkakan.
    Har ni fått några svar?

Svar på tråden Intrauterin fosterdöd - två gånger irad, någon?