Ni som bor på landet, vad har ni för barnvagn?
Hej!
Nu är jag ute i väääldigt god tid eftersom jag inte ens gått 12 veckor, men det känns ju kul att börja planera så smått. Därför vill jag veta vad ni som bor på landet, gärna i den kallare delen av landet, har för barnvagn.
Där jag bor är minus fem till minus tio grader vanligt promenadväder vintertid även om det kan bli -30 också (men då stannar vi inne), vi bor på landet vilket innebär att en del promenadvägar är grusvägar som är rätt ojämna när det är blött, vägarna plogas inte om det faller ynka 2 cm snö och snålblåsten är given. Småregn är inget som hindrar oss från promenader och sommarhalvåret bjuder på rätt mycket insekter. Misstänker att det finns fler människor än vi som bor så här "ensligt" (tycker vi inte själva, men en del andra).
Jag har kikat på de vanligaste barnvagnsmärkena, men tycker att alla ser likadana ut och verkar beskrivas med ungefär samma fördelar. Undantaget är möjligen Bugaboo, vet inte mycket om detta märke och såg bild på deras vagnar för första gången i dag... kanske är jag fördomsfull, men jag skrattade högt och konstaterade att den inte är nåt för bondvischan.
Vad använder ni, vad funkar, vad funkar inte? *novis*