• Slumraren

Ni som bor på landet, vad har ni för barnvagn?

Hej!
    Nu är jag ute i väääldigt god tid eftersom jag inte ens gått 12 veckor, men det känns ju kul att börja planera så smått. Därför vill jag veta vad ni som bor på landet, gärna i den kallare delen av landet, har för barnvagn.

Där jag bor är minus fem till minus tio grader vanligt promenadväder vintertid även om det kan bli -30 också (men då stannar vi inne), vi bor på landet vilket innebär att en del promenadvägar är grusvägar som är rätt ojämna när det är blött, vägarna plogas inte om det faller ynka 2 cm snö och snålblåsten är given. Småregn är inget som hindrar oss från promenader och sommarhalvåret bjuder på rätt mycket insekter. Misstänker att det finns fler människor än vi som bor så här "ensligt" (tycker vi inte själva, men en del andra).

Jag har kikat på de vanligaste barnvagnsmärkena, men tycker att alla ser likadana ut och verkar beskrivas med ungefär samma fördelar. Undantaget är möjligen Bugaboo, vet inte mycket om detta märke och såg bild på deras vagnar för första gången i dag... kanske är jag fördomsfull, men jag skrattade högt och konstaterade att den inte är nåt för bondvischan.

Vad använder ni, vad funkar, vad funkar inte? *novis*

• Svar på tråden Ni som bor på landet, vad har ni för barnvagn?
  • grabbmamman linda

Är lika frågande som du! Men var o kikade på barnvagnar i fredags.. tittade på Emmaljung, Brio o Teutonia.. Fastnade för Teutonias Mistral el. Prestige som jag tyckte verkade robusta men ändå smidiga.. bor som du ute på landet så den måste hålla för en del. Hoppas du får fler svar!

• Slumraren

Tack Cozco! Har faktiskt inte kollat på Teutonia alls än... och bäst är förstås att kolla i affären, inte på nätet, men nånstans måste man väl börja.

• grabbmamman linda

Ja, exakt! Kollade först på nätet.. då fastnade jag för Emmaljunga.. men Teutonias såg fräckare ut :) Beror väl på vad man gillar oxå!

• MillanB

Jag bor ute på landet och min omgivning ser likadan ut. Jag köpte en modi först men det fanns ingen fjädrig alls i den vagnen. Ungen studsade upp o ner i vagnen om man gick på en grusväg elr i skogen. Istället skaffade en emmaljunga sportvagn en beg sådan. Denna är kanonbra. Mycket bra att man kan ställa fjädring med tre olika lägen. Dom nya har samma uppbyggnad. Till den köpte jag en vinteråkpåse av märket TIGGER (Disney). DEt har funkat kanonbra. Så emmaljunga är skitbra även kompisar tycker likadant. Har hört att ORA är en bra vagn ivarje fall när det gäller fjädring.

• Majja M

Jag bor också på landet och omgivningen ser ut som du beskriver... Till dottern hade vi en Emmaljunga duo edge och jag är supernöjd med den. Det är kanske lite större än andra, men jag har klarat av att gå med den i stan utan problem. Har gått efter skogsvägar och leriga vårvägar och snöiga.. ja alla..
    Nu har ju vi en -03:a och på den var det inbyggda myggnätet inte så mycket att ha så vi fick köpa ett vanligt till , men det är inte någon stor kostnad.
    Jag hade en åkpåse till, som man kunde ha både sommar och vintertid. Har varit ute i under minus 10 grader utan problem..

• qaz

vi bor på landet med grusvägar och halv dana stigar ha ha, har en emmaljunga duo edge och den är helt perfekt för det,lovar! bugabo el vad den heter,är nog mer för "stads människor".skulle inte vilja ha en,om de så var gratis ha ha skulle nog icke funka.

• grabbmamman linda

Du är inte missnöjd med klädseln eller nått sånt på din Emmaljunga? Har hört så mycket om det att jag drar mig för att titta på den ens..

• KarinN80

Nu bor ju inte jag på landet men nu vintertid är väl trottoarerna i stan lika ojämna som en grusväg. Jag har en Emmaljunga Cerox o vi har varit jättenöjda med den. Vi tar oss lätt fram i all modd. Vi har haft den i ett år nu o enda problemet om man nu ska kalla de problem så är det ena däcket (vi har luft fria) som började knissla (det är visst vanligt) men d fixade dem i affären på två sek.
    Klädseln är d inget fel på, inte vad jag märkt...

• Philenia

Hej.. Vi bor i jämtland på landet, och vi har en Emmaljunga classic..Och den funkar utmärkt på grusvägar och i skog..Man tar sej fram lätt med den =)

• Majja M

Jag tycker inte att det är något fel på klädseln.. Den har inte blivit solblekt alls, trots att jag inte undvikit sol direkt.. Till och med glömt kvar den i solen någon gång..

Svar på tråden Ni som bor på landet, vad har ni för barnvagn?