• emmazzz

Tradera omdöme ett Skämt?

Vad tycker ni om tradera omdöme funktion ? Jag tycker det är bra så länge man ska ge positiva omdöme. För ett tag sen fick jag inte tag på en säljare. Jag ville ha betalnings uppgifter så jag kunde betala. Väntade 6 dagar sen mailat jag säljaren. Inget svar. Mailar några dagar senare. Inget svar. Efter 16 dagar lämnar jag negativ omdöme. Fick självklart ett negativ omdöme tillbaka om att jag var otålig. Säljaren hade varit bort rest. Jag tycker säljaren kunde väntat med att lägga ut varan tills hon kom hem eller skrivit ut det i varans beskrivning. Nu vill säljaren att vi ska bort neg omdöme. Men jag vet inte jag håller inte med henne om att jag var otålig. Jag väntade mer än 2 v. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Tradera omdöme ett Skämt?
  • viseversa

Nej du var inte otålig. Tycker snarare du var väldigt förstående. Låt du ditt negativa omdöme stå kvar.

• Hetlena

Låt absolut ditt negativa omdöme stå kvar! Jag har varit med om liknande. Genom att ge ett negativt till dig antar de att du går med på en förlikning så deras negativa försvinner, vilket gör att nästa person som handlar av dem inte ser att de misskött sig. Finna garanterat flera oseriösa som aldrig samlar på sig de negativa omdömen de förtjänar för att de använder denna metod. Skrev du varför du lämnade neg?

• emmazzz

Skrev till henne att jag lämnande neg omdöme för att hon inte hörde av sig på 2 v hon skrev i mitt neg omdöme att jag var otålig och gav neg omdöme efter 6 dagar så var det dock inte utan det var då jag maila henne och jag vänta två veckor på omdömet. Men kommentera att det var 2 v.

• Hetlena

Okej. Jag tycker att du ska låta det stå om du känner att du kan leva med ett neg. För mig innebar det 1 neg och alla andra positiva så det påverkar inte mitt "rykte" alls, så var inget problem att låta det stå kvar. Men det måste du så klart avgöra själv. Känns dock som att det är en oseriös säljare du haft att göra med som skulle kunna samla på sig en del neg om det inte mutar bort dem och det vore bra om nästa köpare känner till det.

Svar på tråden Tradera omdöme ett Skämt?