• haveyouseenalittlegirl

Svarar ni om det ringer med dolt nummer?

Ja, svarar ni? Motivera gärna

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Svarar ni om det ringer med dolt nummer?
  • Långbenopluto

Självklart svarar jag, varför skulle man inte göra det? Är det nåt farligt med dolt nummer? Det är väl bara att lägga på om det är nåt otrevligt samtal, eller??

• Tecum

Kan vara från sjukhus som ofta har dolt nummer.

Däremot svarar jag inte på mystiska nummer, typ mobilnr som inte börjar på 07. Det är utan undantag försäljare eller andra skumma typer. Upp på blocklistan direkt.

• glutten

Svarar inte (om jag inte väntar samtal som kan antas komma från dolt nummer). Främsta anledningen är att jag aaaaavskyr att prata i telefon (bortkastad tid). Är det nåt viktigt talar vederbörande in ett meddelande, så är inte rädd att missa nåt.

• Anonym (****)

Ja, det brukar jag. Det kan ju ha hänt barnen något. Det har hänt att dotterns mobil varit urladdad och hon lånat en från någon på bussen.

• Mamori

Ja det är nästan alltid vårdkontakter

• Grande Rock

På jobbtelefonen ja
    På privattelefonen nej

Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • DeathByPickles

Bara om jag väntar samtal från läkare eller instanser - annars inte. Svarar inte heller på nummer jag inte känner igen om jag inte vet att okända kommer att ringa, i samband med annonsering till exempel.

Vill de att jag ska ringa upp får de lämna röstmeddelande eller texta först.

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
  • DeathByPickles

Jag antog att det gällde min privata telefon. I jobbtelefonen svarar jag alltid.

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
Svar på tråden Svarar ni om det ringer med dolt nummer?