Svarar ni om det ringer med dolt nummer?
Ja, svarar ni? Motivera gärna
Ja, svarar ni? Motivera gärna
Självklart svarar jag, varför skulle man inte göra det? Är det nåt farligt med dolt nummer? Det är väl bara att lägga på om det är nåt otrevligt samtal, eller??
Kan vara från sjukhus som ofta har dolt nummer.
Däremot svarar jag inte på mystiska nummer, typ mobilnr som inte börjar på 07. Det är utan undantag försäljare eller andra skumma typer. Upp på blocklistan direkt.
Svarar inte (om jag inte väntar samtal som kan antas komma från dolt nummer). Främsta anledningen är att jag aaaaavskyr att prata i telefon (bortkastad tid). Är det nåt viktigt talar vederbörande in ett meddelande, så är inte rädd att missa nåt.
Ja, det brukar jag. Det kan ju ha hänt barnen något. Det har hänt att dotterns mobil varit urladdad och hon lånat en från någon på bussen.
Ja det är nästan alltid vårdkontakter
Ja,svarar alltid,men fräser ifrån om det är samma tjatande telefonbolag eller "microsoft".
På jobbtelefonen ja
På privattelefonen nej
Ja, oftast är det porttelefonen.
Bara om jag väntar samtal från läkare eller instanser - annars inte. Svarar inte heller på nummer jag inte känner igen om jag inte vet att okända kommer att ringa, i samband med annonsering till exempel.
Vill de att jag ska ringa upp får de lämna röstmeddelande eller texta först.
Jag antog att det gällde min privata telefon. I jobbtelefonen svarar jag alltid.