Gratis skrivprogram till Mac?
Finns det något gratis skrivprogram för Mac som är i likhet med
Word/Open office?
Tacksam för svar :)
Finns det något gratis skrivprogram för Mac som är i likhet med
Word/Open office?
Tacksam för svar :)
Open Office fungerar för Mac
Om du inte ska skriva så mycket tycker jag den medföljande Textredigeraren fungerar utmärkt.
Sedan finns ju online-varianter via Google och Microsoft (Skydrive) också.
Kolla här t.ex. : www.openoffice.org
Tack för svaret :) jag har för mig att jag har provat Open Office men att det inte gick att använda. Ska prova igen.
Förutom Open Office finns också NeoOffice och Libre Office.
I grunden är det väl samma program ungefär, men åtminstone NeoOffice är mer anpassat för masen än Open Office,
Som (oo) säger så ska man inte glömma Textredigeraren, den är faktiskt mer kompetent än många tror. Se bara till att alternativet "Anpassa texten till sidan" är förbockat i Inställningar, annars ser det bara ut som en liten anteckningsbok.
Nej, NeoOffice är inte anpassat för boende i Dalarna, anpassat för macen skulle det stå - ser nu att det är FLs autokorrektion som ställer till det.
Nej, NeoOffice är inte anpassat för boende i Dalarna, anpassat för macen skulle det stå - ser nu att det är FLs autokorrektion som ställer till det.
Neo Office verkar bra, tack för tipset :) Dock kan man inte spara sina dokument i gratisversionen :( Tror nästan jag köper fulla versionen på App Store, 229:-