• Äldre 7 Jan 00:10
    821 visningar
    3 svar
    3
    821

    Ingen äl på Pergotime - prova lågdos Puregon?

    Jag har gått igenom flera omgångar med Pergotime, den senaste på trippeldos, men jag får ingen ägglossning.
    Min gynekolog pratade om att de tidigare har behandlat med en lågdos Puregon (gonadotropin) när inte Pergotime funkat, men att det inte funkat så bra som de hade hoppats. Därför måste vi söka oss privat om vi vill prova det. Jag ville kolla om det finns någon som fått något resultat av det. Alltså bara Puregon-sprutorna, inte hela ivf-protokollet.


    Reproductively challenged
  • Svar på tråden Ingen äl på Pergotime - prova lågdos Puregon?
  • Äldre 17 Jan 08:50
    #1

    Jag fick prova enkel, dubbel och trippel dos av pergotime men ingen gav äl. För vår del var det unga problem att prova sprutor via landstinget (västra Götaland). Fick en dos som varierade mellan 50-75IE och "tyvärr" fick jag för MÅNGA äggblåsor de två försöken vi gjorde. Minst tre varje gång och då fick vi avbryta. Vid andra försöket tipsade de oss om att eftersom jag reagerade så "bra" då kunde de göra om försöket till ett ivf försök. Slutade med 3 ägg, 1 befruktat men sedan tyvärr minus.

    Så för min del så reagerar mina äggstockar utav bara tusan med låg dos.

    Vi gjorde ett till ivf försök med 125IE i dos och fick ut 38 ägg och 8 befruktade till frysen.

    Jag har pco och är normalviktig om det är intressant :)


  • Äldre 19 Jan 23:00
    #2

    Stort tack för svaret, trina. Min gyn sa också att man kunde få de här sprutorna om man har PCO men jag har endometrios istället. Jag kan få dem om jag söker mig privat, men då måste vi betala det själva och jag misstänker att det är dyrt.

    Det känns bra att höra att det fungerar för en del iaf


    Reproductively challenged
  • Äldre 20 Jan 06:52
    #3

    Jag tror att en sådan behandling privat kostade 9000 i Västra Götaland iallafall.


Svar på tråden Ingen äl på Pergotime - prova lågdos Puregon?