• Snartärvitre

Vad tycker du om namnet Milla?

Vi är på jakt efter ett fint flicknamn. Om det blir en pojke har vi redan spikat ett namn. Vi tycker om namn som är mjuka och korta och men ändå inte allt för vanliga. Elsa är ett av mina favvonamn men det är alldeles för vanligt tycker vi. Hittade ett riktigt fint namn när jag sökte här bland namntrådarna, Milla! Det namnet uppfyller alla våra kriterier men jag upplever det som väldigt ovanligt! Vet ingen (förutom Milla Jovovich och Milla i Alfons) som heter det och har nog aldrig stött på någon med det namnet. Märkligt, eftersom det är ett inte allt för konstigt namn och enligt mig väldigt fint. Vad tycker du om namnet Milla? 

• Svar på tråden Vad tycker du om namnet Milla?
  • Regnbågsfärg
    Snartärvitre skrev 2015-01-07 01:55:42 följande:

Vi är på jakt efter ett fint flicknamn. Om det blir en pojke har vi redan spikat ett namn. Vi tycker om namn som är mjuka och korta och men ändå inte allt för vanliga. Elsa är ett av mina favvonamn men det är alldeles för vanligt tycker vi. Hittade ett riktigt fint namn när jag sökte här bland namntrådarna, Milla! Det namnet uppfyller alla våra kriterier men jag upplever det som väldigt ovanligt! Vet ingen (förutom Milla Jovovich och Milla i Alfons) som heter det och har nog aldrig stött på någon med det namnet. Märkligt, eftersom det är ett inte allt för konstigt namn och enligt mig väldigt fint. Vad tycker du om namnet Milla? 

Hade inte min bästa väns dotter hetat det så skulle min nästa dotter heta det.. Riktigt fint!
  • Malin0710

Vår dotter på 3 mån har precis fått det namnet!

Fint och gulligt tycker jag. Har hört flera säga att de tycker att det är ett tufft namn.

• fluu

Jag tycker främst att det är ett smeknamn. Det är sött, smått, otroligt sött. Barnsligt och oseriöst på vuxen. Mjukt och inte respektingivande någonstans.
    Känner flera Milla, men de flesta heter ju inte så "på riktigt"(inte Jovovich heller).

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Snartärvitre
    fluu skrev 2015-01-07 16:09:37 följande:

Jag tycker främst att det är ett smeknamn. Det är sött, smått, otroligt sött. Barnsligt och oseriöst på vuxen. Mjukt och inte respektingivande någonstans.
    Känner flera Milla, men de flesta heter ju inte så "på riktigt"(inte Jovovich heller).

Alana skrev 2015-01-07 01:59:32 följande:

Fint, men tycker att det låter som ett smeknamn.

Då antar jag att ni tycker namn som Ella, Tilda, Calle, Ville mfl också är smeknamn?
    Är det inte ganska vanligt idag att många "smeknamn" är riktiga namn...?

Fluu: Hur menar du att det känns barnsligt? Utveckla gärna.

Jag kan ju tycka att många namn idag är just söta och "barnsliga", t ex Maja, Moa, Tilda, Ville, Charlie, Love, Lova, Klara, Vilma, Molly, Lucas, Liam, Leo etc etc men när alla dessa barn är vuxna så kommer ju de namnen inte alls uppfattas som söta och barnsliga. Kanske är det då Kerstin, Gunilla, Christer, Lars etc som uppfattas som gulliga? 
  • Snartärvitre
    isabellab skrev 2015-01-07 05:12:50 följande:

Jättefint!!

Hanne skrev 2015-01-07 06:07:05 följande:

Fint!

Tack! vad roligt att ni tycker så. Vad är det som gör att ni tycker om namnet?
  • Snartärvitre

Tycker ni att det är stor skillnad på Milla och Molly? Vilket gillar ni bäst?
    Jag har tidigare haft lite svårt för Molly då jag känner och har känt flera djur (främst hundar och kaniner) som heter det. Men Molly kanske inte är så tokigt ändå. Jag tycker iofs att Milla känns lite kaxigare och tuffare....och framförallt mer ovanligt. 

• Snartärvitre
    Malin0710 skrev 2015-01-07 11:40:13 följande:

Vår dotter på 3 mån har precis fått det namnet!

Fint och gulligt tycker jag. Har hört flera säga att de tycker att det är ett tufft namn.

Vad roligt! Grattis till eran Milla! Jag tror det bl a var i någon av dina trådar jag såg namnet! (Tack för tipset Flört)
Svar på tråden Vad tycker du om namnet Milla?