• Anonym (Undrar)

Cipralex vid pms

Hej hej.
    För 5 dagar sedan började jag med Cipralex för att slippa PMS. Jag ska äta 14 dagar, från ägglossning till mens. Jag känner att det verkligen funkar mot mitt humör men däremot så har jag nu fått problem att sova.
    Redan natt nr 2 började jag sova oroligt och hade även svårt att somna. Detta har blivit värre och nu i natt sov jag ca 3 timmar. Kunde knappt somna, vred och vände på mig fram till kl 00, sedan vaknade jag och var klarvaken fram till 05.30. 

Någon mera som haft samma problem? Vad gör jag åt det? Har googlat och sett att om man tar tabletten på morgonen istället för på kvällen(jag har tagit den på kvällen)så kan det bli bättre.

Tacksam för alla svar!! 

• Svar på tråden Cipralex vid pms
  • Anonym (Spännis)

Hej! Jag har ätit Cipralex i 3 v men inte mot PMS utan för att jag är så spänd i kroppen att det ger mig alla möjliga besvär. Första mensen som kom var inte kul, blöder jättemycket även i vanliga fall och värken var värre än vanligt. Det stod att man kunde få bieffekter såsom blödningsstörningar och blöda mer, men får väl se om det blir samma sak nästa gång igen... Konstigt då att det ska funka mot PMS kan jag tycka..

• cupcakemom

Prova att ta den på morgonen... Mig hjälper inte det drömmer jättemycket och har svårt att sova så jag tar tabletter för att få sova ibland

Svar på tråden Cipralex vid pms