Fler som sett sitt foster?
Vecka 9+3 , blödningar satte igång i lördags. I början ungefär som en segstartad mens med lite svag värk men igår tilltog smärtan, låg och kved ett tag samt sprang på toaletten och kissade frekvent, helt plötsligt så kom någonting ut ur mig. Jag grät och var övertygad om att det var missfallet. Jag plockade upp den, vilket såg ut som någon sorts hinna. Ingen säck eller så. Men jag tänkte att det kanske var outvecklat, avstannat eller dylikt. Grät hysteriskt och väckte sambon, tillslut somnade vi efter att jag spolat ner vad det nu än var som kom ut..
Klev upp imorse när klockan ringde, vi hade bokat tidigt UL som vi skulle på kl 07.30 men när jag kissade så kom det även denna gång ut någonting. Den här gången visste jag att det skulle vara missfallet. Vilket det var. Jag plockade upp den, det var en fostersäck med ett litet, litet foster i. Jag såg de små paddliga händerna, små fötter, ryggraden, ögonen. Jag grinade, grinade och grinade. Fick min sambo att titta, sen efter ett tag fick jag spola ner det..
Är det fler där ute som sett sina foster när dom kommit ut? Även om det är en märklig och sorglig upplevelse så blev jag glad över att få se den. Då visste jag att jag varit gravid. Jag inbillade mig inte mitt plus och jag hoppas redan nu på nästa försök.. Jag har inga barn sen innan och hoppas verkligen vi får en bebis nästa gång... Kram till er!