Ångrar Graviditet!! :(
Hej,
Jag och min fästman har varit ett par i ca 2 år. Vi har sedan ca 4 månader slutat med preventivmedel och medvetet försökt att skaffa barn. Det var killens förslag att vi skulle sluta med p-piller. Dock så var jag också väldigt sugen på idéen att skaffa barn. Jag tänkte på hur mysigt det kunde vara med en liten bebis och tänkte väl inte direkt igenom beslutet utan gick bara på känsla.
Nu är jag gravid i andra månaden och har en sådan ENORM ångest!!!! :( Jag hade redan innan jag plussat börjat tvivla på om jag verkligen ville ha barn nu. Jag vågade knappt ta testet för att jag INTE ville se ett + på stickan. Jag hade redan innan jag plussade bestämt mig att jag skulle börja äta p-piller igen. Dock så kom aldrig mensen och jag insåg efter flera grav. test att jag faktiskt var gravid. Jag kan inte förstå varför jag inte slutade i tid!!! :( Jag har en sådan ångest nu och jag vet inte vad jag ska göra!!! :( Hade jag kunnat vrida tillbaka klockan hade jag ALDRIG försökt att skaffa barn. Jag rycktes med i tanken på en liten bebis och nu står jag här med konsekvenserna av ett mycket ogenomtänkt beslut!! :(
Jag är så osäker på vad jag ska göra!! :( Jag vill inte ha barn just nu men bebisen finns ju redan i min mage!! :( Killen är såklart ÖVERLYCKLIG och vill att jag behåller barnet. Jag känner dock att jag är extremt osäker på om jag ska fullfölja graviditeten (Detta vet killen om). Jag vet att detta är exremt fel att skriva och jag menar inte att kränka er andra där ute som kanske har kämpat i många år för att få barn men jag hoppas på att få ett missfall. Förlåt för att jag skriver det. Det är fegt jag vet. Den enkla vägen ut. Slippa ta beslutet att döda vårt barn. Men jag VILL INTE ha barn nu. Gärna i framtiden med INTE nu!! :( Jag är en vidrig jävla idiot som ens tänker tanken på att abortera ett planerat barn!!! :( Ett barn som inte har gjort något fel vill jag döda!! :( Hur j*vla sjuk är inte jag som önskar livet ur vårt ofödda barn??!!! :( Jag vet att det är så himla fel emot min fästman som verkligen längtar efter barn och som är överlycklig för barnet i min mage. Det är ju lika mycket hans barn som mitt barn. Hur kan jag ta ifrån honom sitt barn??? HUR FAN SKA JAG GÖRA??? :( :( :(
Jag tvivlar på att vi har varit ihop tillräckligt länge, är 2 år verkligen tillräckligt lång tid för att skaffa barn ihop? Jag tvivlar på om jag är redo att släppa det liv jag lever nu som en bekymmerfri 29-åring för att byta ut mot småbarnsmamma livet. Jag tvivlar på att jag kan ta hand om ett barn nu. Om jag ens VILL ta hand om ett barn nu.. HUR KUNDE JAG SÄTTA MIG I DENNA SITUATION??? HUR KUNDE JAG VARA SÅ JÄKLA KORKAD ATT JAG INTE TÄNKTE IGENOM SITUATIONEN INNAN JAG SLUTADE MED P-PILLER???? Det är först efter att jag blev gravid som jag verkligen har insett att jag absolut inte är redo för att bli mamma!! :(
Jag har bara några veckor på mig att ta beslut om abort.. Vad F*N ska jag göra??? :( :( :( Jag gråter varje dag, är djupt deprimerad och kan inte fungera i vardagen!! :(
Jag vet att jag är en j*vla idiot så jag undanber mig elaka och kränkande kommentarer om hur otroligt vidrig jag är som människa!! :( Jag hatar redan mig själv som det är..
Vad ska jag göra??? :( :( :(