• Äldre 7 Jan 14:13
    4673 visningar
    13 svar
    13
    4673

    Tjejer/kvinnor - hur viktig är killens ekonomi/yrke/status?

    Hur viktig är det om killen är undersköterska/städare/busschaffis eller 
    läkare/advokat/civilingenjör?

    De flesta människor väljer ju inte partner enbart efter ekonomi, givetvis spelar annat in också, men hur viktig är ekonomin/yrket/statusen?  

    Jag är även intresserad av hur inställningen till killen/mannens yrke har ändrats för dig som kvinna genom åren och under olika perioder av ditt liv.  

  • Svar på tråden Tjejer/kvinnor - hur viktig är killens ekonomi/yrke/status?
  • Äldre 7 Jan 14:16
    #1
    +1

    Det har aldrig spelat roll och kommer aldrig spela roll, så länge jag inte måste försörja honom. Där går min gräns. 

  • sextio­talist
    Äldre 7 Jan 14:20
    #2

    När jag var yngre, innan jag själv var färdig med min egen utbidlning så var det nog viktigare.
    När jag själv blev färdig, så blev det inte alls lika viktigt. Min sambo har endast en två-årig gymnasieutblildning (men väldigt smart)
    Själv är jag civilingenjör.

    Det viktigaste har väl varit förståelsen för varandras arbeten och personligheter.

  • Anonym (-.-)
    Äldre 7 Jan 14:28
    #3

    Bryr mig inte men vill inte försörja min man som nån skrev liksom osexigt.. Det blir så konstiga "roller" då.

  • Anonym (A)
    Äldre 7 Jan 14:29
    #4

    Jag bryr mig inte alls om pengar eller status. Klart det är roligt om han tjänar så han klarar sig, men jag är inte särskilt intresserad av pengar så det är oviktigt för mig.
    Status? Jag vill inte ha en kille med "hög status". Tar hellre en med låg status. Så ligger vi på samma nivå.

  • Äldre 7 Jan 14:30
    #5

    Han får jobba med vad han vill

  • Anonym (inte viktig­t)
    Äldre 7 Jan 14:30
    #6

    Inte viktigt. Vill ha en med fast jobb, eller som annars ser till att inte vara arbetslös någon längre tid. Sedan är det trevligt om han också har en vettig lön så vi kan göra saker ihop utan att jag får betala för honom. För ekonomin är det trevligt om pengarna inte tar slut varje månad, utan en liten buffert finns. Han tyckt samma hela livet och är drygt 30

  • Äldre 7 Jan 14:31
    #7

    Inte viktigt alls! Skulle inte ha något emot att försörja honom om behov fanns och han ville sköts hemmet.

  • Äldre 7 Jan 14:34
    #8

    Spelar ingen roll. Har aldrig tänkt speciellt mycket på det. 

    Det enda är i så fall att han HAR ett jobb. Han han vill jobba och tjäna egna pengar. Sen vad, ja det spelar mindre roll så länge han trivs med det han gör. Nu börjar sambon komma ikapp men hittills i vårt förhållande så är det jag som har lagt ut pengar när hans tagit slut varje månad.


  • LunaLo­vegood
    Äldre 7 Jan 14:34
    #9

    Jag är i 25-årsåldern. Tycker inte det är viktigt, det är inte ens något jag tänker på. Dessutom är ett jobb ett jobb, ibland får man ta skitjobb t.ex...

  • Anonym (tina)
    Äldre 7 Jan 14:40
    #10

    Statusen är inte viktigt men när jag ser tillbaka så har jag bara fallit för smarta killar och de har högstatusjobb idag allihop.

    Jag attraheras av män som är kvicktänkta och ordentliga men egentligen är det mest nackdel med en man som har hög tjänst och arbetar för mycket. Hellre mindre pengar och mera tid med familjen.

  • Anonym (Mia)
    Äldre 7 Jan 14:40
    #11

    Det är rätt viktigt för mig. Jag vill bara vara med en kille som kan ge mig ett glammigt liv. Det är självklart inte enda kriteriet men har han inga möjligheter till att låta mig leva glammigt så är han inte rätt för mig.

  • Äldre 7 Jan 14:57
    #12

    Heh. En tjej sa till mig en gång "bränner du inte minst fem lax på mig på första dejten, räknas du inte som en man i mina ögon"

  • Äldre 7 Jan 18:08
    #13

    Spelar absolut ingen roll

Svar på tråden Tjejer/kvinnor - hur viktig är killens ekonomi/yrke/status?