Hotwife - en livstil du drömmer om eller har tankar om
Har läst en hel del inlägg om Hotwife leverne på FL .
Dela med dig om vad du tycker och dina egna erfarenheter.
Har läst en hel del inlägg om Hotwife leverne på FL .
Dela med dig om vad du tycker och dina egna erfarenheter.
Följ gärna min tråd "jag en s.k Hotwife" här ;)
Snygg klänning, gillar själv att ha nåt vackert sexigt under, ibland på jobbet också,;)
Ska tillägga att jag träffar män som min särbo ordnar och det är underbart som extra krydda i vardags o sexlivet ;)
Snygg klänning, gillar själv att ha nåt vackert sexigt under, ibland på jobbet också,;)
Ska tillägga att jag träffar män som min särbo ordnar och det är underbart som extra krydda i vardags o sexlivet ;)
Jag tycker att det vore intressant att höra/förtydliga här i gruppen vad som menas med att leva en hotwife-livstil.
Vill börja med att säga att jag vill inte framstå som jag har facit på detta och detta inlägg sker i all vänlighet och lyhördhet hur andras synpunkter.
Jag kan ibland tycka att det gått lite inflation i uttrycket hotwife och det används felaktigt och slarvigt för andra typer av utlevnad som tex swinger. Förstår att man vill identifiera sig med uttrycket som kvinna då det står för en självständig kvinna som lever ut och bejakar sin sexualitet. Fenomenet bottnar också i att kvinna är "otrogen" sin man med hans vetskap och support. En annan faktor är att maktfaktorn förflyttas från det traditionella mansdominerande till kvinnan.
Det förtydligas då mannen är kvinnan helt trogen sin kvinna och hans uppgift är att suporta och vara underordnad sin kvinnan i detta. Detta kan se olika ut och behöver inte gå så långt som att det förekommer fysiskt förnedrande aktiviteter. Dock så utmanas mannens manlighet ur ett traditionellt samhällsperspektiv och norm vilket kan ge en aspekt av förnedrande. Mannens incitament är alltså att han njuter av att få se eller veta om att sin kvinna ger sig till andra män. En förutsättning för att detta skall fungera enligt min erfarenhet är att upplägget är helt utan regler hur kvinnan skall vara med älskaren. Självklart lyssnar en hotwife på vad sin man önskar ur detta men överenskommelsen är att det är kvinnan som har veto i alla frågor och tar beslutet i hur mannen skall involveras och hur hans önskningar skall tillmötesgås.
Skulle säga att nedan två kriterier måste vara uppfyllda för att man kan använda sig av titeln hotwife.
1. kvinnan är helt självständig och är den som driver på och styr detta. Mannen kan bjudas in och få vara delaktig i urval av älskare mm men kvinnan har veto i alla frågor och har kontrollen.
2. Mannen är 100% trogen sin kvinna och hans motiv är enbart att leva ut detta genom sin kvinna.
Upplevs inte kriterierna ovan faller det tillbaka på swinger och sedan kan det bli någon annan subdefinition beroende på hur upplägget är.
Ett inte helt ovanligt upplägg är att kriterium 2 ovan uppfylls men ej kriterium 1. Ett exempel är att mannen är helt drivande och ordnar med partners åt kvinnan. Han exponerar henne sexuellt för att få utlopp för sina egna fantasier. I dessa upplägg är kvinnan inte en hotwife utan dessa upplägg drar åt candaulism.
Jag vill påpeka att jag inte menar att det ena skulle vara bättre än det andra men finns det kategorier så finns det kriterium av en anledning och det är naturligtvis att vi kunna veta vad man syftar på. Det är naturligtvis för att man vill peka på hur man lever mer specifikt än att enbart säga swinger som är ett mycket bredare begrepp än tex hotwife.
Skulle vara kul att höra fler tankar kring detta av er andra.
Tack för mig :)
Jag tycker att det vore intressant att höra/förtydliga här i gruppen vad som menas med att leva en hotwife-livstil.
Frågan är om det spelar någon roll...
Jag har tidigare läst en hel del om det och ur en teoretiskt perspektiv tror jag att det är helt rätt som du skriver. Jag tycker dock att det är skillnad mellan en hotwife och hotwife livsstilen. Som jag ser det är en hotwife en kvinna som har sex med andra män med tillåtelse av sin man. Så även en kvinna i en cuckold eller swinger relation är en hotwife, i hotwife livsstilen är det just kvinnan som står i centrum.
Gränsen är dessutom väldigt otydligt mellan dessa livsstilar och kan skilja sig från gång till gång, ena träffen kan vara en swingers träff medan den andra är en ren cuckold träff.
Mest av allt tycker jag inte att det spelar någon större roll hur man kallar det överhuvudtaget. Som jag ser det väljer man inte en livsstil för att sedan följa dess regler. När man väl väljer en hotwife, cuckold eller swinger livsstil gör man det ju för att lämna den mest styrande av alla livsstilar (den traditionella monogama relationen), inte vill man då låta sig styra av ett nytt regelverk annat än de reglar man bestämmer tillsammans.
Nu har jag ingen egen erfarenhet alls av dessa alternativa livsstilar (än), men hoppas få uppleva det. Och då vill jag se min fru ha sex med andra (cuckold), vara tillsammans med andra par (swinger) och får min fru gärna ha kul på egen hand (hotwife) och skulle jag nog kunna tänka mig ha kul på egen hand också (hotman ?), eller vara med ett annat par (bull).
Intressant.
Det finns säkert fler definitioner på "Hotwife" och en sak har de iallafall gemensamt, att de just är med andra män också med sin mans tillåtelse. Om det är kvinnan som styr eller mannen är säkert olika men jag håller med, begreppet hotwife används brett.
För mig är innebörden iallafall att det är en "fru" som knullar andra män än sin egen med mannens samtycke. ;)