AnnanAnna skrev 2015-02-21 12:25:29 följande:
Har inte bonus i just åldern 13-16 men har nyligen haft, mannens dotter är snart 19.
Det har på inget sätt alls varit en bonus faktiskt, tyvärr, för jag hade hoppats att saker skulle ändras när hon blev äldre.
Jag inser att det var rätt naivt. Varför skulle en bortdaltad, söndercurlad unge bli en självständig, hänsynstagande tonåring eller ung vuxen. Den logiken finns ju inte.
Så jag ser mycket fram emot att "barnet" lär sig stå på egna ben och flyttar hemifrån om jag ska vara ärlig. Hon har aldrig lyft ett finger för att göra något här och blir oerhört förnärmad när man ber om något.
De små barnen, 10
Så ser det ut hos oss också.
Både mamman och pappan sliter ihjäl sig. Det som är mest skrämmande är att allting blir en fråga till bonus.
Ska du vara kvar här? Ska du till mamma? Äter du med oss? Klarar du av att ta dig hem?
Bonus behöver inte tänka själv för frågan hinner komma innan man behöver berätta själv.
Blir galen. Sen blir svaret jag tror det?!
Tror? När fan vet du någonting?
Min man kommer nog att fortsätta curla detta barn tills han själv ligger i graven om bonus själv vill det.
Jag hoppas att bonus träffar en andra hälft som inte står ut med svärfar o svärmors dultande och som slår näven i bordet.
När jag säger ifrån så är jag bara dum och letar fel.