• pacman219

fartkamera (släp)

Tjena. Jag körde min syster till jobbet idag och då sa hon från början innan vi körde att det är 5 min kvar tills hon början. så jag började öka hastigheten med 10-13 km då var det på en 50 väg. då började det liksom blixtra och sen kollade jag upp hastigheten så låg jag vid 60-63 km/h. sen släppte jag min syster där hon jobbar och sen vände jag mig så det var fartkamera i släp. Vad kommer hända sen? bilen är registerat på min farsa och jag har haft körkortet ca 4-5 månader nu. Kommer det hända något med mitt körkort eller blir det bara böter? 

• Svar på tråden fartkamera (släp)
  • Anna Collovin

Nä det kommer inte hända något med ditt körkort böter kommer du ju få fast dem skickas ju till ägaren .

• pacman219

Finns det nån chans att det inte skickas? för jag har hört att folk som har kört högre än den tillåtna hastigheten dock fått blixt men har inte fått något brev alls från polisen? 

• Anna Collovin

Ja det kan det ju finnas om fotot blivit dåligt så dem inte kan se regnummer dåligt väder skit på kamera linsen etc .

• Anonym (Jag vet, gått kurs)

Är bara dom fyra första som blivit fotade dom skickar ut till. Resten slipper. 

• Anna Collovin
    Anonym (Jag vet, gått kurs) skrev 2015-01-08 13:35:14 följande:

Är bara dom fyra första som blivit fotade dom skickar ut till. Resten slipper. 

Dem 4 första inom en viss tid då eller ? för det kan ju inte vara under hela tiden kameran står parkerad där .
  • Anonym (Jag vet, gått kurs)
    Anna Collovin skrev 2015-01-08 13:39:35 följande:
    Dem 4 första inom en viss tid då eller ? för det kan ju inte vara under hela tiden kameran står parkerad där .
    4 varje timme. Den är inte på hela tiden. 
  • pacman219

såja det har gått 1 månad men har inte fått något? any ideas??

Svar på tråden fartkamera (släp)