• emii

Hög risk för T18 :(((

Det är så att jag är gravid i vecka12+4 och igår var jag på ultraljud, hon sa att allt såg normalt ut och bra. Men sen när hon skulle kolla risken för kromosomavikelse fick jag 1:142 på T18. Det var då pågrund av blodsvaren det blev hög risk. Jag har en tid bokad för fostervattenprov den 27e januari. Någon som varit med om samma sak och det ändå gått bra för?

• Svar på tråden Hög risk för T18 :(((
  • Kravmärkt

Hej!

Finns många trådar om det du varit med om, för de allra flesta har det gått bra och barnen har varit till synes helt friska.

Förstår att det känns jobbigt med denna väntan men försök tänka på att barnet faktiskt inte har en sån stor risk om man jämför med många andra - som det ändå gått bra för.

• EVE00

Hej, jag gjorde KUB 13/1 och fick T18+T13 1:86 och blev så ledsen så bara allt mörkt i 2 dagar sedan så börja jag tänka att 1:86 inte va så farligt och gjorde ett MKP och fick svar igår att allt så bra ut och att vi kommer få en lite efterlängtat pojk i slutet av Juli. Jag tycker inte att du ska vara oroligt det sätter bara stress på dig och din älskade barn. Lycka till:)

• Esoada
    emii skrev 2015-01-08 17:07:50 följande:

Det är så att jag är gravid i vecka12+4 och igår var jag på ultraljud, hon sa att allt såg normalt ut och bra. Men sen när hon skulle kolla risken för kromosomavikelse fick jag 1:142 på T18. Det var då pågrund av blodsvaren det blev hög risk. Jag har en tid bokad för fostervattenprov den 27e januari. Någon som varit med om samma sak och det ändå gått bra för?

Vad menar du med gått bra? Är de med DS dåliga människor tycker du?
    Man kan vara frisk fast man har DS, men det kanske inte var det du tänkte på?
  • Anonym (?)
    Esoada skrev 2015-01-20 15:12:53 följande:

Fast trisomi18 är inte downs. Trisomi 21 däremot!
  • Esoada
    Anonym (?) skrev 2015-01-20 15:21:13 följande:
    Fast trisomi18 är inte downs. Trisomi 21 däremot!
    Okej, då förstår jag
  • Tigmatropos
    Esoada skrev 2015-01-20 15:12:53 följande:
    Trisomi arton (Edwards syndrom) är såpass allvarlig att barnet inte överlever.
Svar på tråden Hög risk för T18 :(((