hjälp med missbrukande pappa till dottern!
Jag och dotterns pappa gick ifrån varandra tidigt, hon var bara några veckor. Efter det har relationen mellan honom och mig vart bra men det bästa är att han har tagit sitt ansvar för barnet. Hon har alltid bott med mig men han har iallafall funnits!
Nu är dottern fem år och han gick igenom en jobbig händelse för ca två år sedan, han hamnade då i både ett drog och alkohol missbruk. Han träffade då inte dottern på lång tid pga ganska klara saker, han fick efter 4 överdoser med iva vård LVM så han hamnade på tvångsvård och var på behandling i ca 6-8 månader. När han kom hem var han en underbar människa igen, då hade hon fått tillbaka din pappa!
Allt detta har även gjort att min dotter fått väldigt svårt med separationer, vilket jag förstår bär hon mer eller mist sin far.
Nu har vi fått reda på att han efter sin korta period som nykter och drogfri är tillbaka i sitt missbruk och denna gången tyngre droger.
Men jag känner mig otillräcklig, jag vill gärna säga att allt ska bli bra men märker att detta tär på vår familj, jag har en ny sambo sedan något år och han får stå ut med mycket.
Någon i en liknande situation som kan ge tips och råd? Hur gör vi med den gemensamma vårdnaden? Någon som tror han kan bli frisk? Vad säger jag till ett ledset barn? Kan hans föräldrar kräva av mig att jag ska vara förstående och inte dömande?!