• Anonym (orolig!!!)

Har fått herpes på fingrarna! Livrädd att jag ska smitta min bebis!!

Upptäckte igår att jag fått en blåsa på fingret.

Märkte sedan att jag fått en herpesinfektion i underlivet..troligtvis därav blåsan på fingret.

Hatar denna skiten.

Hade massa skov under graviditeten.

Nu är jag livrädd att jag ska råka smitta min 7 veckors bebis av misstag.

Har idag fått fler blåsor på fingret... :(

Plåstrat in fingret för att minska risken att smitta och tvättar händerna ofta men är ändå LIVRÄDD att jag ska råka smitta min bebis med skiten..

Vill bara låsa in mig själv och gömma mig.

Mår så dåligt!!!

Någon som har tips på vad jag kan göra?

Skulle aldrig förlåta mig själv om jag råkade smitta mina barn med detta...

Tacksam för svar och pepp...

• Svar på tråden Har fått herpes på fingrarna! Livrädd att jag ska smitta min bebis!!
  • Anonym (Kanske)

Ring till din vårdcentral så kanske de har några tips eller någon skyddade salva?

• Anonym (orolig!!!)

Pratade med dom igår och BVC.

De hade inga bra tips annat än god handhygien vilket är självklart men är ändå rädd :(...

Anonym (Kanske) skrev 2015-01-09 07:09:12 följande:

Ring till din vårdcentral så kanske de har några tips eller någon skyddade salva?

• Anonym (..)

Får du ingen medicin? Jag har medicin hemma som jag tar så fort jag börjar känna av symtomen.

När jag har haft det så har jag virat gasbinda runt fingret.

• nursebetty

Det finns en risk att ditt barn redan smittats via förlossningen. Herpes smittar även då inga synliga blåsor finns även om det inte är lika smittsamt under den perioden.

• Anonym (Usch)
    nursebetty skrev 2015-01-09 08:09:11 följande:

Det finns en risk att ditt barn redan smittats via förlossningen. Herpes smittar även då inga synliga blåsor finns även om det inte är lika smittsamt under den perioden.

Fan vad hemskt :( man måste ju känna sig som världens äckligaste och hemskaste mamma om man råkar smitta sitt lilla barn med en äcklig könssjukdom som inte går stt bota :( fy fan, vet inte vad jag hade tagit mig till i det läget...
  • Anonym (Usch)

TS hoppas att bebisen inte är smittad :( om jag var du skulle jag använda handskar.

• nursebetty
    Anonym (Usch) skrev 2015-01-09 08:20:31 följande:
    Fan vad hemskt :( man måste ju känna sig som världens äckligaste och hemskaste mamma om man råkar smitta sitt lilla barn med en äcklig könssjukdom som inte går stt bota :( fy fan, vet inte vad jag hade tagit mig till i det läget...
    Du inser att 70-80% av Sveriges befolkning har herpes i någon form någonstans på kroppen?
  • Långbenopluto
    nursebetty skrev 2015-01-09 08:24:45 följande:
    Du inser att 70-80% av Sveriges befolkning har herpes i någon form någonstans på kroppen?
    Precis! Tänk om folk kunde varva ned lite....
  • Tow2Mater
    Anonym (Usch) skrev 2015-01-09 08:21:40 följande:

TS hoppas att bebisen inte är smittad :( om jag var du skulle jag använda handskar.

Köp en ask engångshandskar.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (orolig!!!) skrev 2015-01-09 07:14:43 följande:

Pratade med dom igår och BVC.

De hade inga bra tips annat än god handhygien vilket är självklart men är ändå rädd :(...

Gammal tråd, men undrar om du fortfarande finns här på FL? Jag har smittat mig själv med herpes på fingrar/i handen, har haft det så i några år.. Hur brukar du göra när skoven kommer? Plåstrar du om? Bandage? Eller annat tips? :)
Svar på tråden Har fått herpes på fingrarna! Livrädd att jag ska smitta min bebis!!