Får man ta studenten med F i matte a?
Har alltid varit en sån person som haft problem med matte. Har dessutom uselt sifferminne. Säger någon 4 siffror till mig så har jag blandat ihop dem 5 sekunder senare liksom. Gick på såna där mattelektioner för såna som var dåliga på det redan i mellanstadiet, så kan tyvärr inte skylla på tonårslathet. I högstadiet så låg jag alltid bara något poäng från att bli underkänd (blev ofta underkänd också) på prov. Blev underkänd på nationella provet i 9an och fick göra ett extra prov och blev på något mirakulöst sätt godkänd (om det inte bara var läraren som tyckte synd om mig vilket är troligare).
Efter det så hade jag inte matte förrän 2an på gymnasiet och hade självklart glömt bort typ allt. Försökte verkligen lära mig och tyckte att jag lärde mig. På proven visade det sig att jag var på gränsen som vanligt. Missade några prov och blev underkänd i ämnet. Nu går jag i 3an och ska göra nationella till våren för att bli godkänd. Har inte varit nära en mattebok på ett år och har glömt allt. Kommer självklart inte bli godkänd och är orolig hur det kommer bli. Har hört att man inte får ta studenten om man inte är godkänd i det, kan det verkligen stämma?? Har även 1 eller 2 streck i ämnen (ej eng eller sve, de har jag bra betyg i) så vet inte riktigt hur det ligger till med det heller. Skulle inte vara kul om det visar sig att man får gå om ett år eller nåt.