• Anonym (Laga?)

Bugaboo reservdelar

Min snälla syster vill skänka deras bugaboo donkey till oss. Den är dock lite sliten och trasig i handtaget. Dels så har själva handtaget gått sönder (alltså stålramen eller vad det nu är) och skummet är nött.

Någon som vet om man kan köpa nytt handtag eller på annat sätt laga?

Tack på förhand

• Svar på tråden Bugaboo reservdelar
  • Anonym (Ida)

På Bugaboo brukar man få köpa ett helt nytt chassi. Kostar ett par tusenlappar men är väl billigare än en helt ny vagn. Kollar på nätet, finns många butiker som säljer.

• Anonym (Laga)
    Anonym (Ida) skrev 2015-01-09 20:59:55 följande:

På Bugaboo brukar man få köpa ett helt nytt chassi. Kostar ett par tusenlappar men är väl billigare än en helt ny vagn. Kollar på nätet, finns många butiker som säljer.

Ojdå så dumt. Chassit verkar kosta 4700 bara det... Känns inte så aktuellt.

Ingen som lagat en bugaboo?
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Laga) skrev 2015-01-09 21:57:34 följande:
    Ojdå så dumt. Chassit verkar kosta 4700 bara det... Känns inte så aktuellt.

Ingen som lagat en bugaboo?
    Jag har själv en buggaboo och jag vet att de är väldigt svåra att laga. Någon tejp kanske funkar till handtaget och är det slitet kanske du bara får leva med det?

Eller köp en billigare vagn på blocket i bättre skick?
  • Anonym (Laga)
    Anonym (Ida) skrev 2015-01-09 22:01:27 följande:
    Jag har själv en buggaboo och jag vet att de är väldigt svåra att laga. Någon tejp kanske funkar till handtaget och är det slitet kanske du bara får leva med det?

Eller köp en billigare vagn på blocket i bättre skick?
    Ja självklart går det bra att köpa en annan på blocket. Att köpa en vagn hade vi ju behövt ändå om inte syster hade haft en. Men tänker ändå att det är bra att återanvända sånt man kan. Hittade en verkstad nära där jag bor som reparerar bugaboo-vagnar. Kan ju kolla om de kan hjälpa.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Laga) skrev 2015-01-09 22:26:58 följande:
    Ja självklart går det bra att köpa en annan på blocket. Att köpa en vagn hade vi ju behövt ändå om inte syster hade haft en. Men tänker ändå att det är bra att återanvända sånt man kan. Hittade en verkstad nära där jag bor som reparerar bugaboo-vagnar. Kan ju kolla om de kan hjälpa.
    Ja, det kan ju funka Prova det.
Svar på tråden Bugaboo reservdelar