• Liillaamyy

Svart i avföring

Min sambo har en 10 årig amstaff. För några veckor sedan började han få som svart runt analen. Typ som lite svart prickar. Det gick att tvätta bort men kom sedan tillbaka. Idag när jag var ute med honom så såg jag att det var svart i hans avföring. Först trodde jag att han ätit grus för det såg ungefär ut som grus. Sedan kom jag på att det förmodligen är blod. Någon som vet vad det kan vara? Ska självklart ringa till vet på måndag.

• Svar på tråden Svart i avföring
  • Liillaamyy

Ska tillägga att blodet i avföringen kan ha varit där sedan vi såg det svarta runt analen, alltså ett par veckor. Men eftersom min sambo alltid går med hunden så har han inte märkt det.

• Dexter dot com

Ja, det brukar vara blod när avföringen är svart och det skulle jag personligen inte vänta med på måndag utan åka in med direkt.

• Liillaamyy

Jag ska ringa idag men om det är något farligt borde han inte visa mer tecken då? Han är 10 år och jätte pigg, inte blivit försämrad under dessa veckor. 

• Dexter dot com
    Liillaamyy skrev 2015-01-10 12:47:45 följande:

Jag ska ringa idag men om det är något farligt borde han inte visa mer tecken då? Han är 10 år och jätte pigg, inte blivit försämrad under dessa veckor. 

Är det tex ett magsår som blöder så tar det ju ett tag innan du märker att hunden blir dålig av blodförlust men det kan gå blixtsnabbt och bli livshotande om magsåret brister så jag hade inte vågat chansa utan absolut åkt in .
Svar på tråden Svart i avföring