• Äldre 9 Jan 23:53
    917 visningar
    2 svar
    2
    917

    NPF-familj med flera barn?!

    Hejsan! Tillhör du en sk. NPF-familj där det finns flera barn men inte alla har en diagnos?
    Skulle du vilja hjälpa mig att svara på 7 frågor? Jag håller på och försöker samla ihop material till ett projekt ang. barn och ungdomar som lever tillsammans med ett syskon som har en NPF-diagnos!


    1. Har du som förälder någonsin dåligt samvete över syskon till ditt barn/ungdom med NPF-diagnos?


    2. Känner du att ditt barn hamnat eller hamnar i kläm pga syskonets diagnos?


    3. Har ditt barn (syskonet) kontakt eller stöd av andra barn/ungdomar som lever i NPF-familjer?


    4. Tror du att ditt barn (syskonet) skulle tycka att det vore skönt att få prata med andra barn/ungdomar samt träffa andra barn/ungdomar som lever snarlikt pga NPF?


    5. Efter att ditt barn/ungdom har fått sin diagnos, har syskonet erbjudits någon form av stöd utanför familjen?


    6. Har du någon gång känt dig villrådig och känt att du i fysisk person skulle velat träffa andra att dela erfarenheter med och/eller få stöd av kurator eller annan kunnig inom NPF?


    7. Finns det något övrigt du som anhörig till barn/ungdom med diagnos känner att ni saknat, något ni velat haft stöd och hjälp med före/under och efter en utredning blivit gjord som BUP inte kunnat bistå med?


    Tack för att du tar dig tid att svara på dessa frågor!

  • Svar på tråden NPF-familj med flera barn?!
  • Äldre 9 Jan 23:53
    #1

    Jag glömde skriva med att om du vill svara men inte vill göra det öppet här i tråden så skicka gärna ett pm direkt till mig :)

  • Äldre 13 Jan 13:54
    #2

    Jag kan gärna vara med om detta fortfarande är aktuellt?

Svar på tråden NPF-familj med flera barn?!