tips på rakning
Jag är sugen på att raka underlivet menvet inte hur man går tillväga.
Är rädd för att skära mig.
vad brukar ni använda o hur gör ni?
Känner mig lite bortkommen på det här området.
Jag är sugen på att raka underlivet menvet inte hur man går tillväga.
Är rädd för att skära mig.
vad brukar ni använda o hur gör ni?
Känner mig lite bortkommen på det här området.
rakhyvel
Jag brukar använda min pojkvän till den sysslan! Han kan ju se bättre än jag och har större vana vid att raka känsliga områden!
jag rakar mig alltid :=)
använd raklödder och gilette mach 3 inte sånadära en gångs hyvlar... men använd för gudsskull inte tvål..
sen kommer det klia o klia o klia, första gången o andra.. emn sen blir det bra :=)
de gyllene reglerna för intimrakning:
*Satsa på en riktig rakhyvel, raka INTE med engångshyvlar!! Ha alltid nytt fräscht rakblad o byt helst rakblad medans du rakar dig då det slits mycket mer att raka könshår än att raka skägg eler under armarna....
*raka med så hett vatten du tål, porerna ska öppnas ordentligt så vräk på vatten ordentligt, stå gärna i duschen när du rakar dig.
*använd parfymfri tvål, undvik starka raklödder!
*raka alltid medhårs!
*skölj av noga o badda torrt efteråt , helst låt självtorka.
*smörj in med parfymfri lotion eller barnolja efteråt.
*första natten sov helst naken så huden får lufta.
Jag tycker vaxning är bäst det gör bara ont precis när man rycker och sen slipper man kliande utväxt och ärr det blir rött och ömt. mitt tips är veet warm vax och vaxa ca 1x1 cm i taget så gör det inte lika ont och sedan värm på vaxen när det svalnat så blir resultatet jätte bra =)
Ta bort håret med Laser, så slipper du allt bekymmer med hyveln och skärsår.
www.cooldepil.se
apotekets parfymfria raklödder. funkar bra med en gångshyvlar för mig
jag brukar använda rakhyvel och i bland så hjälper min man till. han ser mycket bätre i has vinkel.
Vill du verkligen raka _allt_? MItt tips på en "frisyr" som är både snygg och trevlig, men också snäll för underlivet, är att klippa kort det som växer på vensuberget och blygdläpparna, det kan man lätt göra med en sax i duschen, och sedan raka bara "bikinilinjen" (insidan av låren, där håret på många har en tendens att växa).
Själva rakandet ska ske med _vass_ hyvel, medhårs och långsamt. Ha lödder (tvål duger bra för mig) under rakningen, och direkt efter duschen, smörj med olja eller någon snäll kräm där det är rakat.
Såhär gör iaf jag och det fungerar ypperligt för min del (och sambon klagar då inte!).
ni som vaxar er hur länge håller dte för er?
tips för att unvika prickar efter rakning är att rulla på en skonsam deo over vensberget. har inte fått en prick sedan jag började med det