• Anonym (Lidande)

Handsvett..

Jag lider av handsvett. Inte alltid men i stressiga situationer när adrenalinet börjar pumpa. Detta är något jag lider av i mitt arbete då jag dagligen träffar kunder inom jobbet och måste skaka hand.

Finns det något av göra? Någon som ev fått bukt med detta som har tips?

Märker andra människor tydligt av handsvett vid handslag? Jag brukar försöka undvika att handflatorna nuddar varandra.

• Svar på tråden Handsvett..
  • Anonym (Wildrat)

Prova absolut torr som finns på Apoteket. Jag har det under armarna och det funkar jättebra.

Har du problem med svett på hela kroppen kan du gå till läkare och få medicinen Oxibytinin utskrivet. Nackdelen med den är att man även blir torr i munnen men den funkar suveränt mot svettning.

• Anonym (Lidande)
    Anonym (Wildrat) skrev 2015-01-10 22:14:49 följande:

Prova absolut torr som finns på Apoteket. Jag har det under armarna och det funkar jättebra.

Har du problem med svett på hela kroppen kan du gå till läkare och få medicinen Oxibytinin utskrivet. Nackdelen med den är att man även blir torr i munnen men den funkar suveränt mot svettning.

Tack för dina tips. Jag svettas bara i händerna. Fungerar absolut torr i händerna också? Blir man inte kletig av den, för det är väl en deo?
  • Anonym (Wildrat)

Du smetar på absolut torr på kvällen och tvättar bort på morgonen. Täpper till porerna så inget svett kommer ut. Du behöver ha bomullshandskar på dig när du smetat men det behövs bara appliceras en gång i veckan ungefär. Läs instruktionerna som följer med noga. Funkar bra under armar och på fötterna också.

Svar på tråden Handsvett..