Är det svårt att få jobb med betalningsanmärkningar?
Hej! Jag har sedan 1998 varit sjukskriven (och de senare åren haft permanent sjukersättning, aka förtidspension) men drivkraften i mig är så stark att jag vill söka mig ut igen. Det kommer bli svårt nog att hitta något för en isolerad varelse som jag och på kuppen har jag precis fått reda på att det är svårt även för de med betalningsanmärkning. Är det så? Jag har nyss gått isär från min sambo och han brydde sig inte om att betala våra gemensamma skulder. Något jag själv inte kunde axla i.o.m min lilla "pension" och de håller just nu på att bli ett 10tal betalningsanmärkningar hos fogden.
Min tanke var att få timvikariejobb inom äldreomsorgen i Göteborg (har jobbat med det förr och trivs bra med det). Men det kanske är mer eller mindre lönlöst?
Det känns sjukt att jag eventuellt ska behöva ansöka om skuldsannering INNAN jag kan få ett jobb, än att få chansen till ett mer normalt liv där jag kommer kunna betala in skulderna.
Så? Är det verkligen svårt att få timvikariejobb om man fått betalningsanmärkningar och har oreglerade skulder?