• Anonym (TS)

Bebis som vaknar så fort man lägger ner den

Är det någon som har erfarenhet att bebisen vaknar så fort man lägger ner den?

Vår är drygt 3 månader gammal och han vaknar alltid (dagtid) så fort man lägger ner honom i hans säng. Vi söver honom i famnen och väntar tills han sover djupt (vilket vi måste annars vaknar han så fort man reser sig) men han vaknar efter max 10-15 min.

Det går oftast jättebra nattetid det är dagtid som det krånglar .

Tar gärna emot tips

• Svar på tråden Bebis som vaknar så fort man lägger ner den
  • rere88

Somna honom inlindad i en filt eller liknande så vaknar han inte av att värmen från er kropp försvinner.

Det är en bra början sen vänjer dem sig o man kan ta bort filten o somna han utan att han vaknar.

• Anonym (TS)
    rere88 skrev 2015-01-11 13:11:37 följande:

Somna honom inlindad i en filt eller liknande så vaknar han inte av att värmen från er kropp försvinner.

Det är en bra början sen vänjer dem sig o man kan ta bort filten o somna han utan att han vaknar.

Vi har honom i filt när vi lägger ner honom armarna måste dock vara utanför annars blir han förbannad

Så det är alltid varmt när vi lägger ner honom. Men tack för tips!
  • Natulcien

Vi hade aldrig det problemet eftersom vi aldrig la ner sonen i någon säng. Enkel lösning för oss, men kanske inte passar alla? Glad

På kvällar och nätter så liggammades han där han skulle sova (fullstor säng) tills han somnade om, så då behövde vi inte flytta/lägga ner. Och på dagarna så fick han sova kvar i famnen eller så somnade han, och sov, i vagnen.

Ni kanske kan låta honom sova i en stor säng och ligga bredvid tills han somnar och sen smyga därifrån?

• Bubbel85

Har varit exakt samma här. Vi insåg att det bara var att gilla läget och att hon troligen behövde närheten. När hon blev 5 månader vände det som över en natt. Nu kan man lägga ner henne utan problem :)

• Anonym (tips)

Vet när min dotter var liten och vi gick på öppna förskolan då var det en mamma som hade det problemet och de sa att om de provade att linda in barnet i en filt eller något som har din doft eller pappans så kanske det funkar det kan vara för att bebis inte känner er doft efter att ni lagt ner den i sängen

• Anonym (TS)
    Natulcien skrev 2015-01-11 13:26:32 följande:

Vi hade aldrig det problemet eftersom vi aldrig la ner sonen i någon säng. Enkel lösning för oss, men kanske inte passar alla?

På kvällar och nätter så liggammades han där han skulle sova (fullstor säng) tills han somnade om, så då behövde vi inte flytta/lägga ner. Och på dagarna så fick han sova kvar i famnen eller så somnade han, och sov, i vagnen.

Ni kanske kan låta honom sova i en stor säng och ligga bredvid tills han somnar och sen smyga därifrån?

Okej, tack för svar! :)Vår kan inte somna på egen hand utan måste vaggas i famnen (han ärett kolikbarn) han sover heller inte bra i vagnen annars hade jag väldigt gärna promenerat med honom :)

Vi flaskmatar honom och nattning och nätter går det bra att lägga över honom.

Nu sitter vi med honom i famnen när han sover men när jag är själv hemma på dagarna så vill jag väldigt gärna kunna lägga

Ner honom någon gång under dagen. annars är det väldigt mysigt när han sover i famnen :)
  • Anonym (TS)

Han har alltid en t-shirt med mamma eller pappa doft på i sin säng :)

• rere88
    Anonym (TS) skrev 2015-01-11 13:19:29 följande:

Vi har honom i filt när vi lägger ner honom armarna måste dock vara utanför annars blir han förbannad

Så det är alltid varmt när vi lägger ner honom. Men tack för tips!

Aha okej.. jag har haft samma problem med min stora son. Det hjälpte inte o linda in honom så på dagen somnade jag honom i vagnen och på natten sov han bredvid mig så jag liggammade honom.

en dag vände det bara och så gick det bra o somna honom i hans egen säng med sång o puffar på rumpan :)
  • Anonym (TS)

Ja det växer säkert bort Men allid bra med tips för att göra honom tryggare på dgarna

Lena: Tyvärr tycker han inte om att somna i varken sjal eller bärsele. Bärsele använder vi bara vid vakenstunderna och då sitter han med ansiktet utåt, med inrådan av bvc såklart. Men tack för tipset!

Svar på tråden Bebis som vaknar så fort man lägger ner den