Vill inte åka till sin pappas nya familj
Efter skilsmässan flyttade barnens pappa in till sin nya fru efter bara 1-2 månader. Hon har två barn sen tidigare, dom är 10 och 14 år och mina barn är 8 och 10 år gamla.
Tanken var att vi skulle ha varannan vecka men nu vill barnen inte längre åka till pappan! Dom gråter och skriker och ber om att få vara hos mig istället. Pappan försöker mest sopa problemet under mattan och tycker att barnen får skärpa sig och följa med. Han är inte intresserad av att veta varför dom inte vill men det är däremot jag.
Jag brukar fråga varför dom blir så ledsna och hur vi kan göra för att det ska bli lättare för dom
Hans nya är väldigt speciell, hon är högljudd och trampar ofta folk på tårna. Hon har ett väldigt auktoritärt sätt och sätter mycket hårda regler. Samma regler verkar dock inte gälla hennes egna barn. Hon är högljudd och skulle mina barn råka ha sönder något eller tappa ut ett mjölkpaket kan hon explodera och har vid ett tillfälle tagit min yngsta i armen och ruskat henne.
Hennes barn är väldigt ointresserade av sina nya syskon. Dom är mest inne på sitt rum när dom kommer och ofta säger dom inte ens hej åt mina barn. Dom vågar inte prata med sin pappa om det här, det är jag som brukar få höra hur dom har haft det och jag blir så ledsen för jag vet ju att dom gillar sin pappa och vill vara med honom. Dom säger att dom vill bo hos migmen det tycker inte jag är en optimal lösning. Jag har försökt prata med exet men han verkar tro att jag är ute efter att svartmåla honom och hans nya.
Hjälp! Hur gör jag?