• Anonym (Rockabilly)

Rockabilly musik - dop:)

Hör kanske inte till vanligheterna så väljer att vara anonym för att inte avslöja mig.

Kasta in passande förslag på sånger och musik som passar bra på barndop.

• Svar på tråden Rockabilly musik - dop:)
  • LaLola

På dop passar nog ett par psalmer bäst.

En namngivningsfest kanske passar er bättre om ni hellre vill spela rockabillymusik.

• BCH52

Man har inte så möjlighet att välja så mycket själv där för enligt Svenska kyrkans dopordning ska det vara minst två psalmer vid en dopgudstjänst, det är ju ett religiöst sakrament det rör sig om.

Sedan får man välja ytterligare en sång som inte behöver vara en psalm, men det är prästen som har sista ordet. 
    Jag föreslår Var inte rädd mitt barn med Mikael Wiehe

• Anonym (*)

Jag har sjungit på många dop och är det en kyrka som följer med i tiden, vilket de flesta gör, går det bra med vadsomhelst. Vår präst föreslog själv introt till den onde, den gode och den fule som slutlåt eftersom vår son heter Texas :) Själv sjöng jag en egen låt samt Amazing grace som en av de två psalmerna. På alla dop jag sjungit på har det varit två låtar utöver psalmerna.

Det går att göra om vilken låt som helst till Rockabilly, bara att välja någon ni gillar :)

• Anonym (Rockabilly)

Har bokat dop så det kommer det att bli:)

kommer ha två psalmer men tänkte ha i en låt som är rockabilly inspirerad men vill att texten ska vara passande i sammanhanget.

• BCH52
    Anonym (Rockabilly) skrev 2015-01-11 15:38:25 följande:

Har bokat dop så det kommer det att bli:)

kommer ha två psalmer men tänkte ha i en låt som är rockabilly inspirerad men vill att texten ska vara passande i sammanhanget.

I så fall kommer det säkert att gå bra. Kolla bara av ert val med prästen i förväg.
  • Anonym (Rockabilly)

Självklart kommer jag att göra det men ser inte varför man inte skulle få ha det med kommer naturligtvis inte att välja någon opassande text är därför jag frågar er här om ni vet någon lämplig sång.

folk spelar ju metllica och liknande på begravningar och dop så varför skulle rockabilly vara opassande?

Svar på tråden Rockabilly musik - dop:)