• Frida333

    beräknad bf april i Kalmar, någon mer?

    Hej!
    Någon mer som ska ha barn i april och bor i Kalmar!? Jag är nyinflyttad med min man och vår 2,5 åring! Bor i Funkabo!
    //Frida

  • Svar på tråden beräknad bf april i Kalmar, någon mer?
  • Guppi86

    Hej. Vi är beräknade till 31/3 och vi har en liten på 13 månader.. Bor ca 1,6 mil norr om kalmar i läckeby..

    Välkomna till kalmar :) vart är ni ifrån?

  • Frida333

    Hej!

    Jag är fr östkusten men min man är fr västkusten. Så bott där fram tills nu!

    Okej, ja vi har en son på 2.5 år, så det är full fart!

    Hur mår du i din graviditet?!

    Hälsningar Frida

  • Guppi86

    Jodå de är hyssat.. Har åkt in till fl några ggr de senaste veckorna på grund av lite konstiga saker.. Åt citodon för foglossning men blev grymt förstoppad så åkte akut in till fl där jag fick hjälp.. Dock blev de kateter i sammanlagt fyra dagar så de var rätt drygt..

    Nu på nyårsafton fick jag ont i magen å trodde de var värkar så åkte in men de var gallsten :( så de har varit lite större problem denna gång.. Annars så mår man bra.. Lite sammandragningar, tungt å stå för länge och att bära runt på sonen är ett problem just nu.. Har ont i fogarna till och från

    Du då??

  • Frida333

    Oj, låter ju inte alls som en rolig graviditet alls:(

    Första graviditeten var bara mysig, inga problem förutom det vanliga ryggont å så. Men nu har jag haft ganska mycket sammamdragningar och foglossningar i ljumskarna, började denna helgen egentligen, efter en bilresa till västkusten med massa stillasittande :/

    Ringde mvc idag men de sa att det inte skulle va nån fara om sammandragningarna inte gör ont, el man har blödningar:/ de mäter tydligen inte livmodertappen här längre.. Min kompis på västkusten blev precis sjukskriven för det, för att den är påverkad av sammandragningar och blivit lite kortare..

    Att det skiljer sig så kust till kust!

    Men du får inte heller nån Mammagrupp denna gången då?

  • Guppi86

    Nää ända ggr de kollar tappen de är ifall man åker in till fl å de kollar då där..

    Ja de är konstigt hur de kan skilja sig.

    Foglossningar sitter just nu framme, inte i ljumskarna eller bak i ryggen mer än när man har sövt Lill killen sittandes på en låg pall :/

    Nää jag går ingen föräldrakurs, fick frågan men tyckte att de nog inte har ändrat sig så där mkt på två år..

    Har ni några känningar här i kalmar?

  • Frida333

    Du verkar också haft en jobbigare andra graviditet.. Ibland är man rätt trött på det:) men bara stå ut! Jobbar i fsk så det är rätt mycket saker som påfrestar..

    Min bror flyttade hit ett halvår innan oss, så det är toppen! Sen känner vi två andra par, men hoppas lära känna fler då jag är föräldraledig!

    Du hann aldrig börja jobba emellan barnen då va?:)

  • Guppi86

    Haha nää de blev inget jobbande för mig mellan barnen :) rätt skönt på ett sätt, plus att jag inte hade nått jobb å gå tillbacka till.. Hade bara timmar som undersköterska på sjukhuset..

    När bebisen är här å sonen inskolad på dagis då kan vi ta en fika..

  • Frida333

    Har en kompis som det har blivit samma för, på ett sätt smidigt (speciellt om man inte har ett jobb också!) att köra på med ett syskon direkt. Det jobbiga är ju förstås lyften med barnet man redan har!

    Jag fick förresten aldrig frågan om att vara med i en föräldragrupp/ Mammagrupp. Det hade jag fått på västkusten, men här får tydligen inte andraföderskor en ny Mammagrupp, även om man är nyinflyttad:( tråkigt tycker jag som inte känner så många här än:/

    En fika låter toppen! Har du gått någon på öppnaförskolor här i Kalmar?

  • Guppi86

    Ja vi brukar gå till den som ligger bakom maxi och Coop.. Där familjecentrum ligger, tror du går i Norrliden eller har jag fel? Har bara varit på den i Norrliden en gång men föredrar den andra..

    Ska till den bakom Coop nu på torsdag, ska till bm å sedan tänkte jag rasta av sonen en stund..

    Ja de är tungt å böra runt sonen å han går inte än så de blir lite mer bärande å lyft..

  • Frida333

    Vad heter den bakom giraffen? Dit hänger vi gärna på någon gång!

    Ja, jag går i Norrliden. Det verkar trevligt där. Försökte gå min tidiga dag med sonen, men då var det bara upp till 18 mån. Så det var ju lite typiskt. Tänkte man kunde lärt känna någon där innan man går hem på ledigheten, men får se om man blir ledig någon dag kan man ju passa på å gå då!

  • Guppi86

    Just de ja du hade en på 2,5.. I morgon är de från 8-18 mån men på fredag så är de öppet för alla..

    Måndag öppet för alla kl 8:30-16.

    Tisdag 0-8 mån kl 13-16

    onsdag öppet för alla 8:30-15

    Torsdag 8-18 mån mellan 8:30-12 och sedan öppet för alla från 13-16..

    fredag öppet för alla 8:30-12 ..

    lunch stäng mellan 12-13

    Öppna förskolan heter trill in och ligger på verkstadsgatan 17

    Om min grabb är pigg så åker vi nog in på fredag med på fm.. Ha tycker de är roligt så måste sysselsätta honom för att bara gå hemma hela dagarna de tär på oss båda.

    Ja tyckte att de var rätt så bra på öf i Norrliden men de är lite större inne i stan plus att man har ju kärt känna både barn, föräldrar å de som jobbar där rätt så bra..

  • Frida333

    Okej! Ja, men den får man ju testa!

    Synd att de inte har öppet fre em, slutar ju 12.30 var tredje fre. Men klart, ingen vill ju jobba där på em klart!

    Vi får se när vi kommer dit! Ska nog pröva flera å se vilken man gillar mest!

    Känner du fler som ska ha barn i vår?

Svar på tråden beräknad bf april i Kalmar, någon mer?