Snuza hero andningslarm.
Hej alla föräldrar.
Jag skriver inte ofta här men jag hoppas jag kan hitta lite råd av er som använder snuza hero andningslarm till era små.
Min yngsta son är snart 7 månader och vi har använt larmet sedan han var några veckor gammal. Den har funkat super och den har verkligen fått en att kunna slappna av och sova utan att oroa sig. Det har hänt att den falsklarmat någon enstaka gång i början och då berodde det på att man inte lärt sig hur hårt man skulle fästa blöjan utan att det glappade.
Nu är han som sagt snart 7 månader och mycket så mer rörlig i sömnen vilket ofta leder till falsklarm, jag vet att det är just falsk larm eftersom jag kollat den och den då suttit löst och inte haft kontakt. Det går inte att spänna blöjan hårdare heller. Jag tror att det är för att han rör sig som den lossnar och tappar kontakten med huden.
Nu är då frågan, hur länge använde ni erat larm? Har ni tips på hur jag kan få larmet att sitta bättre? Jag vill helst inte sluta använda den och tillverkaren rekommenderar att den används upp till 1 år.
Tacksam för snabbt svar!