• FamHull

Sälen med barn

Funderat på en vecka i Sälen med familjen. Var inne och kollade men det fanns ju hur många olika områden som helst att bo på. Barnen åker skidor, men dom åker hellre än bra...😉 Så om man vill ha nära till barnbackar och bra för barnfamiljer i övrigt, vilket område i Sälen ska man välja då?

• Svar på tråden Sälen med barn
  • Melian

Hundfjället är bäst för barn, många roliga backar, skidskolor och aktiviteter! Jag var där ofta med mina föräldrar när jag var liten och har bara positiva minnen därifrån!

• soundtrack

Min familj tillbringade många skidsemestrar i Kläppen. Där lärde jag o mina syskon oss att åka skidor. Nu är detta sådär15-20 år sen, så jag vet inte hur området ser ut idag, men på den tiden var det kanon för barnfamiljer. Lagom stort och många barnvänliga backar.

• Venna

Vi har alltid varit i Hundfjället och tycker att det är riktigt bra och barnvänligt.

Lindvallen är väl barnvänligt också, men alldeles för mycket folk överallt och lite för turistaktigt för min smak iallafall. Men där ligger ju Experium som verkligen kan rekommenderas, dock är det proppat med folk jämt och väldigt dyrt, men ganska skoj faktiskt.

Tandådalen har jag dålig koll på själva barnutbudet och barnbackar, men de har några pooler iallafall.

Men, mitt tips måste ändå bli Kläppen! Iallafall om ni har ganska små barn. Det är toppen för småbarnsfamiljer. Allt är samlat på ett ställe, det finns lekpark och grillplats längst ner vid barnbackarna, nära till toa och restaurang. Kläppen är ju ganska litet jämfört med de andra anläggningarna, men för oss (som ändå åker mycket skidor) så räcker det till perfekt.

• FamHull

Tack för tipsen, nu har vi några ställen att kolla närmare på!😊

Svar på tråden Sälen med barn