• Anonym (Fest)

Hur långt innan skicka ut inbjudan till fest på annan ort?

Om man hade tänkt ha födelsedagsfirande på en ort ganska långt ifrån där man bor, hur långt innan bör man skicka ut inbjudningar? Det är inga inbjudningskort det är fråga om utan ett FB-event.

Det är i dagsläget ett halvår ca kvar. 
  • Svar på tråden Hur långt innan skicka ut inbjudan till fest på annan ort?
  • nozpa

Beror väl helt på. Jag kan tycka att 1-2 månader innan är en bra tid. Men som sagt, det beror på.
    Är det så att många räknas ta tåg etc så hade jag varit lite tidigare med att bjuda just för att dom ska ha en chans att få bättre pris på tåg osv.

Är eventet på en liten ort där det finns endast 1 hotell så hade jag också skickat tidigare.

Annars 1-2 månader.

• sportpappa

För min egen del så vill jag ha inbjudningar så snart det finns ett datum. Ju längre tid du väntar desto större sannolikhet är det att folk hittar på andra saker. Man kan utan problem bjuda in mig flera år i förväg. Om du är först på ett visst datum så är det din inbjudning som gäller.

Sen finns det ju såna som inte är lika "duktiga" på att använda en kalender som jag är och glömmer bort inbjudningar om de är för långt fram i tiden. De får du påminna då och då genom att uppdatera ditt event på Facebook.

Svar på tråden Hur långt innan skicka ut inbjudan till fest på annan ort?