äggvita i urinen 1/0
Hejsan!
På mitt besök hos Mvc förra veckan fick jag veta att jag hade äggvita i urinen.
Har inte ökat nämnvärt i vikt men mitt blodtryck hade nu stigit till 80 i undertryck. Tidigare i graviditeten har undertrycker legat på 65. Jag är nu i vecka 32.
Min förra graviditet fick jag havandeskapsförgiftning ca en vecka före bf. Den förvärrades snabbt och jag blev igångsatt efter några dagar.
Men denna gången känns situationen helt annorlunda då jag har två månader kvar till bf och mycket kan hinna hända under den tiden. Jag har haft huvudvärk och yrsel den senaste tiden men trott att det berott på lågt hb, men hb var på 122. Sen känner jag att jag är svullen i händer och fötter. Även benen men dom är inte allra värst ännu. Ibland kan jag trycka med fingret på smalbenet så att du blir en grop. Min bm var inte orolig då hon inte tyckte att jag hade så högt blodtryck och för att det var såpass lite äggvita. Men oron gnager ändå i bakhuvudet. Detta har vart en tuff graviditet med ett fruktansvärt illamående och sedan foglossning som började runt vecka 15. Någon annan som vart i liknande situation? Hur gick det för er?
Nu har jag nästa besök inbokat den 28/1.
Jag är INTE den som går och oroar mig annars utan är en lugn person. :)
Tacksam för svar.