• Äldre 12 Jan 21:57
    5124 visningar
    5 svar
    5
    5124

    Ankarsrum eller Kitchen Aid?

    Vi ska köpa en köksassistent, och valet står mellan en Ankarsrum, Electrolux assistent och Kitchen Aid. Men det är såå svårt att välja! Just nu lutar det åt en Ankarsrum då jag vet att den är suverän till brödbak, men hur funkar det att vispa ägg och maräng med den? Blir bunken för stor? För oss är det viktigt att kunna baka både bröd och göra mindre tårtsmetar.

    Kom med era tips och erfarenheter!!

  • Svar på tråden Ankarsrum eller Kitchen Aid?
  • Äldre 13 Jan 05:22
    #1

    Ankarsrum och en mindre köksmaskin om man verkligen bakar mycket.

    Annars Ankarsrum eftersom de har tillbehör såsom visp och en mindre bunke.

  • Äldre 13 Jan 05:43
    #2

    Skulle ta ankarsrum..

  • Äldre 13 Apr 00:24
    #3

    Ankarsrum!!! Hade en Kitchnaid o den drog knappt runt en sconessmet! Snygg o lättanvänd till smågrejor dock. Nu är den på landeyt o en Ankarsrum har flyttat in hemma. Dyrköpt erfarenhet men Ankarsrum är klrt bättre för oss. Vispar grädde etc på nolltid! Vi har fyra barn o använder även en del andra tillbehör mkt som grönsskärare, mixer, citruspress o pureetillsats.

  • Äldre 24 Apr 08:05
    #4

    Jag skulle säga att det beror lite på vad du ska göra för något (själv har jag faktiskt båda). Jag började med att köpa en Kitchen aid eftersom jag tycker att designen på den är snyggare och att det är smidigare att slänga ihop en kakdeg, smet, en lite mindre bröddeg med kanske max 6-8 dl degvätska eller pajdeg i den. Det är också kitchenaiden som står framme på köksbänken hela tiden. 

    Ankarsrum använder jag när jag bakar större/tyngre degar för då orkar inte Kitchenaiden med riktigt. Hade dock önskat att Ankarsrummen hade en degkrok som roterade istället för att bunken gör det, ibland blir det som att degen bara snurrar runt i bunken istället för att knådas. Min ankarsrum har jag inte framme hela tiden så att det blir att plocka fram den när det är stort brödbak på gång. 


  • Äldre 24 Apr 08:21
    #5

    Kitchen aid är snygg. Men om du ska använda den rekommenderar jag något annat. Jag är inte nöjd med min K.A. Mitt standardrecept är på 8 dl degvätska, och det är knappt det funkar.


    42.
Svar på tråden Ankarsrum eller Kitchen Aid?