Hjälp!Vadhar han att komma med egentligen?
Behöver råd ang mitt barns pappas beteende...
Han är/har/gör/gjort följande:
*Adhd/Depressioner
*Festmissbrukare (amfetamin/kokain 1-2ggr/månad under vår tid tillsammans 2,5år)
*Helt empatilös
*Bor hos sin mamma
*Arbetslös
*Klarar aldrig att hålla kvar en anställning
*Har kastat ut mig från vår lägenhet vid 2 tillfällen (på fyllan) innan vi skaffar barn
*Hotat mig vid ett par tillfällen (på fyllan)
*Hotat att slå in tänderna på mig på telefon i nyktert tillstånd
*Kriminell bakgrund (aldrig dömd, men har suttit häktad ett par gånger)
*Har extrema åsikter (höger)
*Har hemsk kvinnosyn
*Har hemsk livssyn
*Allmänt bråkig typ, ingen man vill träffa på arg på krogen typ
*Manipulativ
*Lämnar mig och barnet när barnet är 3 månader p.g.a allt bråk om honom
*Vill inte träffa barnet mer än varannan helg och 1gång i veckan.
*Vill inte gå till familjerådgivning/familjerätt för att komma överens om umgänge och så vidare.
*Vill helt plötsligt gå till familjerätten, för att få någon kunnig person att bestämma hur vi ska ha det. (Missbedömning deluxe om hur familjerätten fungerar) allt blir som vi har sagt innan
*Vill inte betala mer i UH än vad FK betalar ut, trots överenskommet mer.
*Kommunikationssvårigheter
*Besöker vårt barn 5ggr på 18veckor! Överenskommet 1gång/vecka.
*Vill inte gå till familjerätt igen, eftersom han kände sig överkörd förra gången
*Frågar helt appråpå om VVboende, jag säger nej och hänvisar till familjerätten
*Vill helt plötsligt gå till familjerätten igen för att dom ska bestämma hur vi ska göra (återigen vet han inte hur familerätten fungerar).
Han har skrivit i sms att han ska göra motstånd mot mig och mina regler, och att om han kan sabba för mig så ska ha göra det.
Mysig kille detta!
Jag förstår inte vad han vill med allt detta, jag har aldrig nekat honom umgänge med vårt barn. Snarare tvärtom. Familjerätten rekommenderar inte varannan vecka boende för ett så litet barn. Jag önskar en övernattning i veckan hos pappan så att jag kan fortsätta jobba kväll på mitt jobb en gång i veckan. Nej det vill han inte, p.g.a att han har ett jobb att sköta...mm för det har inte jag då eller?!
Han har honom varannan helg och ska träffa honom 1 gång i veckan här hemma hos oss. Det har han gjort 5 ggr av 18!!! Han var inte med under inskolningen, vet aldrig om bvc-tider, frågar aldrig heller. Jag kan sköta allt det där, men brukar man inte visa intresse för ens barn mer än att ha det som en trofé att visa upp nät det passar honom.
Han sa sist vi sågs att han nu har gått vidare med allt!? Vad undrar jag? Vad har en sån här person att komma med i en eventuell vårdnadstvist/umgängesrättsförhandling (finns det ordet). Ingen kan ju bestämma hur vi ska bete oss, bara besluta om vart barnet ska bo o.s.v.
Hur svårt är det att påvisa att ena föräldern inte är lämplig att ha vårdnad.
Sorry för långt inlägg, behövde mest skriva av mig lite. Någon i liknande situation som har några goda råd?
Inga påhopp om varför jag var så dum och skaffade barn med denna karl, tro mig jag har nog med dåligt samvete för det som det är.