• lilla mej

Vad kostar en vecka på Kanarieöarna för 2 vuxna och 2 små barn?

Hej

Jag vill bara kolla med er som åkt på familjesemester till Kanarieöarna runt påsk, vad ni betalade. Jag förstår att det kan skilja jätte mycket, men vill bara få ett humm..

Vi vill ha det barnvänligt, fint men behöver inte vara lyx. Vill även ha priser för All-inclusive och om ni tyckte det var värt det.

Så skriv vart ni åkte och vad ni betalade, om ni var nöjda eller vad ni skulle ändrat på er resa. Tack

• Svar på tråden Vad kostar en vecka på Kanarieöarna för 2 vuxna och 2 små barn?
  • Anonym (vill också)

Man har ju hört att det kan skilja sig mkt när det är all inklusive maten tänker jag då man vill ju helst ha god mat :)

Jag vill även veta vilket hotell som är bäst för barn i åldern 7 - 10 år tänker nån kul pool aktiviteter etc( förlåt att jag lånar tråden ts ;)

• lilla mej

Tack för länken ( tyvärr kommer jag inte in på den) och jag har kollat många hemsidor fast blir bara förvirrad över vad priset blir i slutändan... Det kam stå barn bor och äter gratis tex sen kommer det upp i slutpriset att de kostar ändå osv?... Därför ville jag kolla vad andra verkligen har betalt...

• Erkki

Åkte med Norweigan, bokade tre-stjärniga Monte Feliz och transfer med barnstolar för 11500kr 2013.

Två vuxna och två barn från Umeå.

• Erkki

Skulle idag bokat mot Puerto Rico bättre strand än Bahia Feliz. Vi hade inte all-inclusive men det kan det vara värt maten är ganska dyr på Gran Canaria nästan svenska priser.

• lilla mej

Ok så ni bokade flyg och hotell separat? Det kanske man sparar endel på att göra?

• isabelless
    lilla mej skrev 2015-01-13 10:57:47 följande:

4 och 6 år kommer de vara då.

Jag kikade vad det skulle kosta på Sunwing-hotellet Sunwing seafront Arguineguin. Vi var där 2013 och det var fantastiskt! Jättegod frukost och även goda middagsbufféer. Vi fann dock en restaurang som heter Restaurant and pizzeria Ciao och den var makalös! Så himla god mat för alla smaker! Stora härliga pooler, jättefräscha rum - vi kunde inte varit mer nöjd. En toppensemester. Taxi in till stan eller Aqualand var superbilligt. Dessutom fick hotellet stora barnsemesterpriset 2014, och då kan man ju tro att det betyder att det är fullt med massa skrik och stoj, men det var lagomt Iallafall så var vi där i september, jättefint väder varje dag. Jag sökte för er i september med och det skulle kosta ca 17000:- för en vecka och 4 pers. Jag tycker det är ok med tanke på att sunwings höga standard och att det är högsäsong då! Här är en länk!

www.ving.se/charteraccomodationinfo&SelectedPackage=59_cn3_LPA4_SUNA2_VS1%3a4_A12Cc1_End201509023_ARN3_LPA8%3a2_VS2_311%3a&BookingQuery=0%3a65%3ad201509022788%3a0%3a8%3an1%3a4_42%3a42%3a4%3a6%3a260%3a0%3a2%3a&UseBookingFlow=True
  • isabelless
    isabelless skrev 2015-01-13 19:43:11 följande:
    Jag kikade vad det skulle kosta på Sunwing-hotellet Sunwing seafront Arguineguin. Vi var där 2013 och det var fantastiskt! Jättegod frukost och även goda middagsbufféer. Vi fann dock en restaurang som heter Restaurant and pizzeria Ciao och den var makalös! Så himla god mat för alla smaker! Stora härliga pooler, jättefräscha rum - vi kunde inte varit mer nöjd. En toppensemester. Taxi in till stan eller Aqualand var superbilligt. Dessutom fick hotellet stora barnsemesterpriset 2014, och då kan man ju tro att det betyder att det är fullt med massa skrik och stoj, men det var lagomt smile1.gif Iallafall så var vi där i september, jättefint väder varje dag. Jag sökte för er i september med och det skulle kosta ca 17000:- för en vecka och 4 pers. Jag tycker det är ok med tanke på att sunwings höga standard och att det är högsäsong då! smile1.gif Här är en länk!

www.ving.se/charteraccomodationinfo&SelectedPackage=59_cn3_LPA4_SUNA2_VS1%3a4_A12Cc1_End201509023_ARN3_LPA8%3a2_VS2_311%3a&BookingQuery=0%3a65%3ad201509022788%3a0%3a8%3an1%3a4_42%3a42%3a4%3a6%3a260%3a0%3a2%3a&UseBookingFlow=True
    Blinda jag... Såg nu att du skrev i påsk ;)
  • lilla mej

Låter kanon, trodde det skulle bli betydligt dyrare. Var det priset all-inclusive ? Sen för att krångla till det hur mycket mer blir 2 veckor?

• isabelless
    lilla mej skrev 2015-01-13 19:48:56 följande:

Låter kanon, trodde det skulle bli betydligt dyrare. Var det priset all-inclusive ? Sen för att krångla till det hur mycket mer blir 2 veckor?

Ja faktiskt bra pris Kollade lite olika datum nu för två veckor (vet inte riktigt när påsken faller in) och det skulle gå på runt 19000 i maj vilket är makalöst bra, runt 23000 i april men då är ju det exklusive frukost/all inclusive. Frukosten går på ca 1000:- per person, gratis till 12 år.

Nu är ju alla olika men jag skulle ångrat så att ta all inclusive, den här restaurangen jag skrev om är alldeles för bra att gå miste om! 5 minuters promenad bort bara.
Svar på tråden Vad kostar en vecka på Kanarieöarna för 2 vuxna och 2 små barn?