• Hellosunshine

Mina j**la svärföräldrar :(

Hej! Jag har ett väldigt stort problem med mina svärföräldrar, historien är lång men ska försöka göra den kort! :)

Jag och min sambo har vart tillsammans i 3 år nu, jag är 24 och min sambo 27. Det första året tyckte jag om dom supermycket och dom var hur trevliga som helst. Han har även två mindre systrar, 20 och 24. Hon som är 24 har en sambo sen 5 år tillbaka.

Min sambo har alltid vart det svarta fåret i familjen säger han, han är dock alldeles för snäll ibland och gör som hans föräldrar säger för att undvika tjaffs. Svärmor tjatar på hans äldre syster att hon måste skaffa barn snart för att hon vill bli mormor och det är så mysigt med barn. Då säger systern "men tänk om dom hinner före då?" (Alltså jag och sambon). Men då säger svärmor "men ni har ju vart tillsammans mycket längre än dom" det gör mig ledsen inombords att hon tycker tydligen att man måste vart tillsammans visst antal år innan man får skaffa barn. (Vi planerar att skaffa barn nästa år)

När vi flyttade ihop förut och hade inflyttningsfest för hans släkt så fick vi en jättefin ljuslykta av hans föräldrar. Hon tog en bild på lyktan senare och la ut på Facebook och skrev "våran inflyttningspresent till Daniel" mitt namn skrev hon inte.. och några dagar senare så börjar dom tjafsa om att jag inte tackade för presenten fast jag gjorde det, men dom ville ha tillbaka lyktan för jag va så otacksam och dom ville ha tillbaka nyckeln till deras lägenhet som vi har för dom tror att vi åker dit och tar saker av dom när inte dom är hemma. Dom hotade med att polisanmäla oss för stöld.

När jag och min sambo förlovade sig för 2 år sen så fick vi ett grattis och en kram av dom. När hans syster och hennes sambo förlovade sig för ca 3 år sen så fick dom tårta, champagne, blommor och presentkort på restaurang. Jag ville inte ha några presenter av dom, men jag tycker så synd om min sambo för han vill ju såklart att hans föräldrar ska uppvakta oss på samma sätt som dom gjorde med hans syster, men nej.. Dom hade tydligen mycket att stå i när vi förlovade oss.

Dom förstorar upp små problem till stora problem och vi får utskällningar för minsta lilla, dom har kallat mig j**la fi*ta, att jag inte duger för honom, säger att min sambos ex vart mycket sötare och trevligare än mig osv. Jag blir jätteledsen när jag hör sånt och har sagt till min sambo att jag inte vill ha med dom att göra om dom ska fortsätta hålla på såhär, vad tycker ni att jag/vi ska göra?? Ska jag bara låtsats som det regnar eller ska vi bryta kontakten med dom?? Jag vet inte om det är avundsjuka det handlar om eller så är det något stort psykiskt fel i deras huvuden.

• Svar på tråden Mina j**la svärföräldrar :(
  • det var värst

men varför umgås med dem ens?

• Hellosunshine

För att min sambo säger "det är ju ändå mina föräldrar" och det har han väll rätt i men, jag har bara träffat dom 4-5 gånger sen i somras.

• isolande

Usch vad jobbigt. Jag hatar också mina svärföräldrar men försöker låtsas som att det regnar när de irriterar mig. Vi träffas inte jätteofta och då vi gör det håller jag mig i bakgrunden så mycket som möjligt. Sen skriker jag i kudden när jag kommer hem Drömmer.

När det gäller att behandla syskon olika så är mina föräldrar bäst på det området å andra sidan. Min storasyster har alltid varit favoriten. När hon tog sin examen fick hon en Rolexklocka, jag fick en silverring när jag tog min. Min andra syrra har fått hela sitt företag sponsrat av mina föräldrar, de har hjälpt henne med miljoninvesteringar genom åren. Jag har fått....ingenting alls. Till och med min del av mormors arv pumpade mina föräldrar in i företaget. Jag fick veta det fört efteråt. Tack liksom.

Mitt råd är att låta det mesta flyga förbi. Ska man fortsätta umgås kan man inte hålla på och tjafsa om en massa materiella ting. Då kan man lika gärna bryta kontakten. Folk är inte kloka, det får man leva med Flört

• Hellosunshine

Va tråkigt för dig oxå! :( mitt tålamod är inte det bästar, ska tillägga att speciellt svärmor är expert på att dra upp gamla saker som en annan har lagt bakom sig, jag har tappat hoppet nästan på att allt kommer bli helt bra nångång. Nu är jag elak men skönt att vissa människor inte lever föralltid ;)

Svar på tråden Mina j**la svärföräldrar :(