• Bella 89

Buksmärta och inga sparkar

Är gravid i vecka 30 och har haft en väldigt lätt graviditet än så länge. 
    Men vaknade i morse med en skarp smärta vid vänster revbensbåge, känns när jag tar på området samt väldigt mycket om jag försöker böja mig. Bebisen har dessutom mer eller mindre slutat sparka, känner vad jag tror är små, små rörelser men svårt att vara helt säker. Hon har varit väldigt aktiv fram tills idag. 

Tänkte först åka in till sjukhuset men 1177 tyckte jag skulle avvakta tills ikväll i alla fall och se om det blir bättre. Men känner mig långt ifrån lugn, någon annan som upplevt liknande och vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Buksmärta och inga sparkar
  • FruHemligagent

Jag tycker att du ska prata med en barnmorska.

Prova dricka kallt vatten och alla såna tips som finns för att "väcka" bebisen.

Oroa dig inte i onödan. Stress är inte bra för någon :) och grattis!

• Minza83

Ring ALLTID förlossningen när det gäller graviditeten och inte 1177!

Åk in direkt!!!!

• viseversa

Drastiskt. Inbakade fosterrörelser SKA kollas upp. Så skit i vad dom sa på VG utan åk in och kolla upp detta!

• viseversa
    viseversa skrev 2015-01-13 15:01:11 följande:

Drastiskt. Inbakade fosterrörelser SKA kollas upp. Så skit i vad dom sa på VG utan åk in och kolla upp detta!

Plötsligt FÖRÄNDRADE fosterrörelser ska det stå. Inte drastiskt inbakade. Jäkla mobil stavar själv.
  • Stampe

Bättre att åka in till förlossningen en gång för mycket än för lite. Även om du känner bebisen senare idag kommer du antagligen inte sluta oroa dig förrän du fått svart på vitt att allt är okej.

• BigMami

Det KAN ju vara så att den har bökat in sej just på den sidan (där du är öm och ligger och trycker) och vänt sig inåt, därav känner du bara lite sprattlande.

Men absolut, ring förlossningen och be om en extra koll och svep ett glas isvatten, buffa på magen osv.

Svar på tråden Buksmärta och inga sparkar