Min partner vill säga upp sig
Hej
Min partner vill säga upp sitt jobb utan att ha något annat. Anledningen är att h*n inte trivs på sitt jobb.
Detta är OK med mig, utom på en punkt och det är att h*n är lat. Det jag oroar mig för är att h*n kommer att bli sittande framför TV´n utan att lägga ner tid på att hitta något annat.
H*n är osäker på vad h*n vill göra framöver, vilket oroar mig också, för om man inte vet vad man vill göra, hur kan man då lägga energi på att hitta något nytt?
Vi har ingen ansträngd ekonomisk situation utan kan klara oss på en lön, h*n får ju karens i 52 dagar då h*n säger upp sig själv, så det är inget problem på det viset även om det givetvis är ett stort inkomstbortfall.
Jag vill gärna stötta min partner i att ha ett yrkesliv h*n trivs med, men jag vill samtidigt inte äventyra min privatekonomi, vilket ju är risken om det här blir långvarigt.
Hade h*n mist sitt jobb hade jag sett saken annorlunda, men nu är det ett frivilligt val utan plan för vilken typ av jobb som ska sökas, samt en historik av soffsittande. H*n är alltså inte driftig.
Hur hade ni sett på saken och hur hade ni agerat?