• Anonym (Sjuk)

39.4 gr feber....hjälp

Är det farligt? Kan knappt stå upp...

• Svar på tråden 39.4 gr feber....hjälp
  • emelieh87

Kvad har du för symptom i övrigt? Är ju inte bara hur hög temp du har som räknas, är ju hur allmänpåverkad du är. Jag har haft 41,6 grader en gång och uppenbarligen så överlevde jag det ????

• Dixie
    Anonym (Sjuk) skrev 2015-01-13 16:11:53 följande:

Är det farligt? Kan knappt stå upp...

ta en alvedon och lägg dig ner!
  • Mother of 4

Farligt, nä feber är sällan farligt. Har du andra symtom?

Ta Alvedon eller Ipren så känner du dig piggare. Drick och håll dig sval.

• Anonym (Sjuk)
    emelieh87 skrev 2015-01-13 16:24:30 följande:

Kvad har du för symptom i övrigt? Är ju inte bara hur hög temp du har som räknas, är ju hur allmänpåverkad du är. Jag har haft 41,6 grader en gång och uppenbarligen så överlevde jag det ????

Yr och illamående. Kräks och kan inte äta.Tar alvedon var 6e tim, men febern stiger. Tack för svar
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (Sjuk) skrev 2015-01-13 16:27:58 följande:

Yr och illamående. Kräks och kan inte äta.Tar alvedon var 6e tim, men febern stiger. Tack för svar

Värst är skakningar och frossa som håller på ca 30 min per gång så fort jag försöker röra mig. Fryser.
  • Liten till

Två alvedon och en ipren samtidigt. Det får ner min feber om inte bara alvedon hjälper.

• emelieh87

Mina frågetecken skulle vara en lipande gubbe.. Låter som en vanlig magsjuka eller kanske matförgiftning.. Försök få i dig vätska eftersom du både kräks och har feber så du inte blir uttorkad bara. Man kan göra egen vätskeersättning också, googla rrceptet

• Anonym (Sjuk)
    Liten till skrev 2015-01-13 16:33:46 följande:

Två alvedon och en ipren samtidigt. Det får ner min feber om inte bara alvedon hjälper.

Har bara treo, funkar det?
  • Anonym (Sjuk)
    emelieh87 skrev 2015-01-13 16:35:46 följande:

Mina frågetecken skulle vara en lipande gubbe.. Låter som en vanlig magsjuka eller kanske matförgiftning.. Försök få i dig vätska eftersom du både kräks och har feber så du inte blir uttorkad bara. Man kan göra egen vätskeersättning också, googla rrceptet

Fast 39gr har jag haft ett par dagar. Först idag jag kräkts. Tror inte magsjuka.
Svar på tråden 39.4 gr feber....hjälp