pappa och farbror betalar inte ut vår arv
Kag älskar min pappa. Han är ju min far. Men han har aldrig riktigt varit en riktig fadersgestalt för oss även fast han gärna lossas som det. Han älskar oss säger han pch vill vårt bästa. Vi är 3 vuxna döttrar på 20, 23 och 26 år. Jag är äldst. Pappa är väldigt väldigt kär med pengar. Han har aldrig riktigt försörjt oss när vi va barn. (Mamma o pappa skilde sig när jag var 8 år.) Och vår barndom bestod av att mamma stog för allt. Han betalade underhåll o då tyckte han att han gjort rätt för sig. Min ekonomiska situation har varit alltid tajt. Va väll o ekonomisk som 18 åring men i dagens läge jobbar jag 10 timmar om dagen, 6 dagar i veckan. Min sambo är för tillfället arbetslös och vi har dyra räkningar o andrahands boende. Jag klurar varje dag hur vi ska klara oss
Pappa är snål. Han har alltid varit ekonomisk och sparat pengar och håller på med köper aktier hit o dit. Men man ska tänka på oxkså att under 18 år har han kunnat leva fint då han sluppit försörja barnen. (Underhåll och en mobiltelefon vartannat år är inte ett stort oj för honom) han får alltid sig själv o framstå som fattig.för att vi ska förstå värdet av pengar. Och eftersom vi barn bodde med mamma vår uppväxt, hos han 1/4 helger i månaden så tycker han de är rätt.
Min farfar gick bort 2011 och pappa och farbror samt hans fru ärvde honom. Dom fick både mark som dom sålde dyrt och en stor summa pengar per huvud. Han var rätt rik.
Till mig sa pappa att arvet för hans del blev litet och han kunde ej förstå varför farfar inte gett han mer. (Han har mkt egna pengar redan)
Nu dog min farmor; och under omständigheterna träffade vi på farfars fru som vitmålat kontanten med tyvärr. Hon fick reda på vår situation. Enligt henne hade både pappa och farbror lovat under delningen av arvet lovat o svurit att ge oss döttrar en del pengar så vi fick en framtid efter att de sålt den marken de ärvde. Inget fick vi.
Jag vill inte låta som en pengarsjuk dotter. Utan jag sliter varje dag för att få mat till imorgon, och gör allt för att jag o min sambo ska kunna äta annat än nudlar till middag. Min pappa får världens utbrott direkt så han gråter om jag ens frågar om att LÅNA 200 kr till mat eller räkning. Jag har frågat han kanske 1 gång om året för har en ångestritual innan jag slår hans nummer o är verkligen sista utvägen.
Han säger han älskar oss men att vi är vuxna. Ska stå på egna ben. Fast när vi va barn fick vi inte Heller hjälp av han. Han fattar inte. Jag vill ibland ta livet av mig för att jag vet inte hur vi ska klara oss. Jag försöker hitta jobb till min kille för han har tappat hoppet o orkar inte. Men endå är jag optimist o vet att saker löser sig, även via den hårda vägen
Var De fel av min pappa att ljuga om arvet o endå uppföra sig som han gör. Han har mer än gott med pengar och hans barn sliter för mat på bordet, dessutom har han barnbarn. Borde inte en pappa gå i döden fär sina barn? O inte hota ta bort kontakten om barnen i nöd frågar om en hundring. Om jag hade varit på sjukhus så tvivlar jag på han skulle hjälpa till. Mitt fel jag hamnat där. Jag förstår att man ska jobba för sina pengar. Det har vi alltid gjort o klarat oss levande. Men jag har en så äcklig känsla i hjärtat o magen just nu. Inte nog med att han inte nånsin velat hjälpa till. Han förstår inte Heller. Jag tycker han kunde fett den lilla delen av hans arv han utlovat o sagt till hela släkten att han ska ge sina barn. Kanske jag hade kunnat betala våra skulder och få ett bra start på livet och börjat planera framtiden ljusare.
Jag hade faktiskt klarat mig på lite.
Jag har sån klump i magen för att jag vill inte låta som ngn som vill bara ha pengar . Men min pappa har nu rest 4 gånger till Thailand under 1 år. Spenderat massa pengar på 2 tjejer han skryter om o hans nuvarande flickvän som är ett år äldre än min yngsta syster. Och han säger alltid att kag är så bra som förstår honom medans de andra systrarna bara skäller. Endå får jag ingen hjäLP av han på något plan. Endå älskar jag honom. Han har i 15 års tid tjatat om att "dotter, tjata inte om oengar o klarar dig. Du ärver mig när jag är i graven" jätte kul o få höra det. Menar vill att han aldrig ska dö. Önskar bara han visste mer om oss. Just nu är han bara intresserad av sina oengar, thailandserosrna och sin flickvän som han bestämt att skaffa barn med. (22 år och han är 60) gissa vem som kommer roffa åt de arvet fast han säger vi ska alltid få dela de lika. Alltså hatar prata om detta då jag vill aldrig han ska dö å får dåligt samvete. Vad kd a jag göra?