• Linae86

Proteinpulver/kosttillskott vid graviditet?

Jag tränar ganska mycket och har nu bestämt mig för att lägga i en högre växel, mestadels med styrketräning. Jag har innan ätit vanlig kost men tagit vassleprotein efter träning. Då jag går ner i vikt så fort jag tränar mycket, trots att jag äter mer så det behövs inte påpekas, funderar jag på att ta till en måltidsersättare före och efter träning i stället för bara vanligt vassle. Detta för att även få i mig lite mer kolhydrater. Alltså inte för att ersätta måltider med eller gå ner i vikt utan bara ta före och efter träning för att inte bryta ner musklerna. Nu till frågan, hur är det med protein och kosttillskott både när man är gravid och vill bli gravid? Vi planerar nämligen barn och jag vill inte försämra chanserna för att bli gravid eller göra något som inte är bra för barnet när jag sedan är gravid.
    Tacksam för svar av någon som har koll på detta med träning, kost och kosttillskott!

• Svar på tråden Proteinpulver/kosttillskott vid graviditet?
  • MrsMia

Då jag av någon anledning inte kunde få mig att äta kött under tvillinggraviditeten drack jag dagligen en stor proteinshake, men var noggrann med vilken sort och vilka ingredienser det var i. Sök på nätet, det måste ju finnas en uppsjö av pulver med "rena" ingredienser vid det här laget. Bara att lusläsa ingredienslistan.

(Var rekommenderat av min barnmorska)

• Linae86
    MrsMia skrev 2015-01-13 20:23:58 följande:

Då jag av någon anledning inte kunde få mig att äta kött under tvillinggraviditeten drack jag dagligen en stor proteinshake, men var noggrann med vilken sort och vilka ingredienser det var i. Sök på nätet, det måste ju finnas en uppsjö av pulver med "rena" ingredienser vid det här laget. Bara att lusläsa ingredienslistan.

(Var rekommenderat av min barnmorska)

Tack för ditt svar! Känns skönt att veta att det inte är helt omöjligt att ta till shakes :) Däremot tycker jag det är svårt med ingredienslistan och veta vad som är bra och dåligt :/ Du minns inte vilken du hade? :)
Svar på tråden Proteinpulver/kosttillskott vid graviditet?