• Semlan89

bitande barn!!

Jag blir tokig snart! Vi har bästa vänner som vi umgås ofta med,deras barn biter min dotter o slår henne så jag får trösta o fya näst intill varje gång vi ses!

Detta år jätte tråkigt då dom annars har väldigt roligt tillsammans,vet inte va jag ska göra?!

Tips tack :)

• Svar på tråden bitande barn!!
  • Semlan89

Hon säger såklart också till o förklarar att man måste va snäll,då klappar han fint på henne o är snäll men när han blir arg eller ibland från ingen stans så biter han o slår henne :(

• hayatii
    Semlan89 skrev 2015-01-13 21:10:41 följande:

Hon säger såklart också till o förklarar att man måste va snäll,då klappar han fint på henne o är snäll men när han blir arg eller ibland från ingen stans så biter han o slår henne :(

Min 2 åring biter också, detta gjorde aldrig sonen och hon har inte sett andra barn göra så.

Jag vet faktiskt inte heller som mamma till ett bitande barn vad mer man kan göra annat än att säga aj aj vi kramas istället och försöka visa att det gör ont annars.

Till saken hör också att hon bits även när hon bara vill leka.

Nu är hon ju 2 år så än förstår hon ju inte. Tyvärr kan man bara säga till. Om o om o om igen.
  • Flickan och kråkan

Jag har tre barn. Ett barn bet under en oeriod som 1,5-åring. Punktmarkering i möjligaste mån, så att man i nio fall av tio hinner hindra. Ts, din väninnas hantering av det hela känns aningens... .tafatt. Vad gör du själv? Sitter inte du heller med i leken och bokstavligen hindrar barnet när du vet att barnet brukar bita din dotter? Man markerar tydligt genom att konsekvent hindra och lyfta bort att det är ett beteende som inte accepteras. Blanda inte in "snällhet". Små barn biter inte för att de är elaka.

• Semlan89

Självklart så är jag med hela tiden! och som du skriver att de går att stoppa nio av tio.de är den tioende gången som är så ledsam..man får väl hoppas på att de går över har ju hållt på x antal månader nu..

• Flickan och kråkan
    Semlan89 skrev 2015-01-13 23:16:39 följande:

Självklart så är jag med hela tiden! och som du skriver att de går att stoppa nio av tio.de är den tioende gången som är så ledsam..man får väl hoppas på att de går över har ju hållt på x antal månader nu..

Det lät bara inte så inledningsvis. Du fyar och mamman säger till barnet att vara snällt. 

Punktmarkerar ni och är två barn och två vuxna så borde det inte vara något större problem för er när ni umgås och gör mamman alltid detta så kommer det att gå över .
  • Flickan och kråkan

Med "att vara med i leken" menar jag att man bokstavligen behöver sitta bredvid......inte sitta vid köksbordet om barnen leker på köksgolvet.

• Flickan och kråkan
    Semlan89 skrev 2015-01-14 09:31:32 följande:

Barnen är 21 månader

Då punktmarkerar man och det kommer att gå över
Svar på tråden bitande barn!!