Hur ska jag komma över att min syster tog "vårt" namn?
Jag vet att man inte kan paxa namn, MEN både min syster och jag väntade barn samtidigt och vi pratade om namn. Hon sa vilka 5 namn de hade funderat på och jag drog en lättnadens suck eftersom dessa namn i mitt tycke var väldigt fula och jag var alltså inte orolig över att vi skulle välja samma namn. Själv hade jag och min sambo endast ett namn eftersom vi kollade upp könet och vi visste att vi skulle välja detta namn eftersom det var vårat favoritnamn. Så jag sa till min syster att våran son ska heta XX när han kommer ut, det har vi redan bestämt och vi kallar honom det när vi pratar om honom. Hon sa då att hon tyckte namnet lät tråkigt, men att hon var glad att vi hade beslutat oss eftersom hon själv inte kunde välja mellan sina 5 namn då hon tyckte de alla var lika fina..
Min syster fick sitt barn för drygt en månad sedan och tog ändå det namn vi sa att vår son skulle heta. Vårt barn föddes för en vecka sedan. Vi har fortfarande inte valt något nytt namn. Jag hatar alla andra namn och jag är så grymt besviken på min syster eftersom vi sa redan innan att namnet var spikat och klart för vår del. MEN jag känner att jag ABSOLUT INTE kan använda samma namn på mitt barn som min syster har på sitt barn. Det är så löjligt. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. Hon hade FEM namn hon tyckte var fina men så tog hon det ENDA namn vi tyckte var fint??? Nog för att man inte kan paxa eller sno ett namn, men alltså är inte det jävligt dåligt stil?