berätta/inte berätta om abort
Har precis fått reda på att jag är gravid. Vill inte ha barn just nu och har i princip bestämt mig för att göra abort. Är väldigt ledsen över detta dock men tror ändå att jag fattar rätt beslut."Pappan" och jag var aldrig officiellt ett par och han har precis blivit ihop med sitt ex igen. Det var mycket känslor oss emellan och vi har bestämt att inte umgås av den anledningen. Dock rör vi oss till viss del i samma kretsar och kommer troligtvis att träffa på varandra ibland.
Till kruxet hör att jag inte vet om jag ska berätta för honom om graviditeten/aborten. Jag vet att man är två om att ha sex, men eftersom han inte har någon rätt att påverka mitt beslut känns det nästan taskigt att säga "hej jag är med barn, men jag ska göra abort, bara så att du vet". Tror att hela situationen skulle göra honom väldigt ledsen och på det har han andra jobbiga saker som pågår i livet just. På ett sätt vill jag då "skona" honom från detta. Samtidigt har jag aldrig gillat att hålla sanningen från folk, men just nu är jag rädd att den enda anledningen till att jag skulle berätta sanningen är för att "lätta mitt hjärta" och det känns på något sätt fel men samtidigt inte.
Är superförvirrad och behöver verkligen råd! Vad tycker ni, berätta eller inte?